Avatar billede hanuman70 Nybegynder
12. januar 2001 - 11:13 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Fast IP på Dial op forbindelse

Hej alle

Jeg skal logge på en server, der kræver at jeg har en fast IP.

Desværre får jeg en ny IP, hver gang jeg ringer op på min forbindelse.

Kan man softwaremæssigt eller let hardwaremæssigt ændre på dette uden at skulle kontakte min udbyder ?
Avatar billede parazite Nybegynder
12. januar 2001 - 11:16 #1
Nej. Det er kun muligt med xDSL-forbindelser eller andre lignende højhastighedsforbindelser... og TeleDK ISDN.
Avatar billede parazite Nybegynder
12. januar 2001 - 11:20 #2
Argh! Svar!
Avatar billede hanuman70 Nybegynder
12. januar 2001 - 11:21 #3
Kan man ikke \"fake\" sig ud af problemet ?
Avatar billede parazite Nybegynder
12. januar 2001 - 11:28 #4
Nopz. IP\'en er måden du bliver identificeret på på Nettet. Du kan ikke selv bestemme hvad det skal være.
Avatar billede steffen Nybegynder
12. januar 2001 - 11:29 #5
Nope, kan ikke fakes.

Du kan til gengæld bestille fast IP som en tillægsydelse hos din internetleverandør - teledk, get2net, eller hvem du bruger.

Så ryger du desværre over i en erhvervsløsning til en lidt højere pris, men det er \"only way\".

Jeg kender ikke serveren du vil logge på - men måske kan du bruge en af de \"åbne proxyer\" derude (fejlkonfigurerede, opdaget af hackere) - og komme ind på din ftp den vej rundt - så vil det altid se ud som om du kommer fra den proxy du bruger - og de har med 99% sikkerhed fast ip. Det er den eneste mulighed du har, desværre (så længe det skal være gratis).

Kender du nogen med en linux-box på alle de nye adsl forbindelser, kan du måske få et login på en af deres boxe, og bruge din server den vej rundt - det er så en mulighed i en helt anden grøft.
Avatar billede hanuman70 Nybegynder
12. januar 2001 - 11:31 #6
Surt show - men tak for svarene.
Avatar billede parazite Nybegynder
12. januar 2001 - 11:32 #7
Any time! :o)