Avatar billede skurk Nybegynder
22. november 2003 - 10:38 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

USB port

Jeg har en gammel pc hvor der er et 10 benet stik på bundkortet til en USB port, jeg har så købt en "HW fætter" med 2 USB porte der passer på stikket. Selvom jeg har taget højde for bennummer (1-10) kan jeg ikke få den til at virke. Uanset om jeg har sat HW-enheden på eller ej, bare den er aktiveret i BIOS siger min pc at der er en USB-port der virker, men intet sker når jeg sætter noget på porten.

Forslat til om jeg kan måle eller teste mig frem til at få den til at virke
Avatar billede bredker Nybegynder
22. november 2003 - 10:47 #1
er der ikke en driver til dit bundkort der skal instaleres først
Avatar billede bredker Nybegynder
22. november 2003 - 10:48 #2
http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32
prøv evt med aida32 og se hvad den kan finde
Avatar billede peet-49 Novice
22. november 2003 - 12:15 #3
Du skal huske, at enable USB i bios.
Avatar billede peet-49 Novice
22. november 2003 - 12:16 #4
Du kan gå i enhedshåndtering-USB opdater driver, husk din windowsskive
Avatar billede peet-49 Novice
24. november 2003 - 20:44 #5
Lidt feedback måske?
Avatar billede skurk Nybegynder
26. november 2003 - 22:30 #6
Jeg takker for jeres svar, men er desværre ikke kommet længere i løsningen af mit problem. jeg har opdataret både BIOS og diverse driver og USB porten er enablet i BIOS, hvis jeg fjerner min USP port i enhedshåndteringen finder får jeg straks at vide der er fundet ny HW og det bliver installeret uden problemer.
Jeg er bange for at det er den port jeg har købt der ikke virker, jeg kan ikke finde noget navn på den kun at den kommer fr Tawain.
Avatar billede bredker Nybegynder
27. november 2003 - 06:34 #7
kan du heller ikke finde navnet på det i aida32
Avatar billede peet-49 Novice
27. november 2003 - 09:24 #8
Du kan også bruget et PCI-USB kort.
Avatar billede skurk Nybegynder
29. november 2003 - 00:06 #9
Ved godt jeg kan få PCIUSB port, problemet er bare at jeg ikke har flere ledige PCI slots. Aida32 fortælle mig en masse om USB proten bla at den virker perfekt, men ikke noget navn på producenten, er ikke hjemme hele weekenden, men skal prøve igen fra på mandag