Avatar billede jeppeotten Nybegynder
21. november 2003 - 21:30 Der er 65 kommentarer og
1 løsning

Worms Worms Worms, jeg elsker dem

Hej allesammen, håber i kan hjælpe mig..

Jeg står med dette kæmpe problem at jeg har ca. 25 worms liggende på min computer. Hvis jeg prøver at slette den ene, f.eks. skal jeg ind i regedit og gøre noget, så kommer der en anden worm og lukker regedit ned :| ikke så fedt. Og jeg har formateret 2 gange, derfor vil jeg nu lave en f-disk... Så jeg ville lige høre om worms forsvinder hvis man laver en f-disk, jeg havde bl.a. worms som: WORM_AGOBOT.M og .T

sååå altså, kan de fjernes hvis man kører en fdisk?
Avatar billede arlet Juniormester
21. november 2003 - 21:30 #1
Hent verdens bedste trojanscanner. Det hedder TrojanHunter og du kan på denne adr. få en 30 dages trial version: http://www.misec.net/trojanhunter/ Installer programmet, Der lægger sig et trojanhunter ikon i tray, højreklik på dette og vælg settings. Sæt en vinge i Automatisk remove trojans. Kør derefter en scanning med TrojanHunter.
Avatar billede arlet Juniormester
21. november 2003 - 21:31 #2
Den starter vi med, når den er færdig ser vi hvor meget mere der er tilbage
Avatar billede arlet Juniormester
21. november 2003 - 21:34 #3
Hvis du kan tales fra at lave en formatering, hvis det er det du vil, så gør vi det, men er sikker på vi når skal få dig ren
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
21. november 2003 - 21:34 #4
jamen, det var ikke det jeg spurgte om.. fordi jeg har alligevel alt muligt lort liggende. mit spørgsmål var:

Går worms væk og alle viruser hvis man laver en fdisk?
Avatar billede bredker Nybegynder
21. november 2003 - 21:35 #5
du behøver ikke fdisk
det er nok at formatere
Avatar billede arlet Juniormester
21. november 2003 - 21:35 #6
ja, det gør de..
Avatar billede arlet Juniormester
21. november 2003 - 21:36 #7
http://www.eksperten.dk/spm/430242

Aovergaard har jo næsten rengjort dig her
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
21. november 2003 - 21:37 #8
oki tak.. men hvis jeg nu formaterer og installere windows 98, så henter jeg en fdisk fra www.bootdisk.com/bootdisk.htm, derefter laver jeg en bootdisk, ligger den fdisk jeg har downloadet ind i disken, og så har jeg vel en fdisk ikke?
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
21. november 2003 - 21:40 #9
og mht til Aovergaard, ja det var en lille hjælp.. men alt det der forstår jeg ikke en meter af. Og i øvrigt så har jeg prøvet stortset alt for at fjerne de viruser, både: DCOMbobulator, Dr.delete og alle dem der... men de har intet fjernet!
Avatar billede fromsej Praktikant
21. november 2003 - 21:43 #10
Jeg kigger lige over i det andet link.
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
21. november 2003 - 21:45 #11
Lige en sidste ting inden jeg smutter, den jeg skrev lige før arlet, med www.bootdisk.com/bootdisk.htm og det, er det ikke sådan man gør?
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
21. november 2003 - 21:45 #12
efter arlet*
Avatar billede arlet Juniormester
21. november 2003 - 21:46 #13
Du mangler kun en fil i at være renset for snavs
Avatar billede fromsej Praktikant
21. november 2003 - 21:47 #14
Det link er ulovligt på Eksperten, så det vil jeg ikke sige ja til.
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
21. november 2003 - 21:49 #15
Hvilken fil er det? Og hvilket link er ulovligt? jeg søgte bare på google hvis det er den med www.bootdisk.com ..
Avatar billede fromsej Praktikant
21. november 2003 - 21:49 #16
Ja, du må ikke linke til Støvlediskette.*G*
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
21. november 2003 - 21:50 #17
ok, men altså.. men så er jeg da afklaret, jeg kan godt gøre det som jeg spurgte om...Så jeg går igang med fdisk nu, tak for hjælpen
Avatar billede connie Nybegynder
21. november 2003 - 22:47 #18
Er det stadigt ulovligt at linke til bootdisk? På Microsofts egen hjemmeside gøres det, som på:
http://www.microsoft.com/WindowsXP/expertzone/columns/honeycutt/02october07.asp
Avatar billede arlet Juniormester
21. november 2003 - 22:48 #19
Ja, det er ikke alle steder de har fået det fjernet, men det er stadig ulovligt..
Avatar billede connie Nybegynder
21. november 2003 - 22:49 #20
Nå ok, bare de selv kan finde ud af det *G*
Avatar billede arlet Juniormester
21. november 2003 - 22:52 #21
men uanset hvad microsoft gør, så har de vedtaget herinde på E at det er ulovligt at linke til dem, så det må vi følge
Avatar billede connie Nybegynder
21. november 2003 - 22:54 #22
Ja det kan jeg godt se logikken i *G* Hvor seriøst kan man iøvrigt tage et firma som Microsoft som først linker lystigt til bootdisk og derefter finder ud af at man overtræder egne regler og fjernet disse links igen *LOL*
Avatar billede arlet Juniormester
21. november 2003 - 22:55 #23
*S*
Avatar billede fromsej Praktikant
21. november 2003 - 23:05 #24
Jeg har kun en kommentar. *PIBAG*
Avatar billede arlet Juniormester
21. november 2003 - 23:07 #25
Husk at tør dig*S*
Avatar billede connie Nybegynder
21. november 2003 - 23:09 #26
Ja uha, bare du har et par tørre klar *G*
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
22. november 2003 - 12:52 #27
ja hej igen, det er mig idioten der spillede bagklog igår!

den lorte worm er ikke gået væk endnu, og jeg har kørt en online free scan fra www.antivirus.com. Igår lavede jeg en fdisk, slettede alle partitioner, og oprettede et primary og et extended drev.. Men den worm er der igen.. Jeg ved ikke hvor mange der er, men før jeg lavede fdisk, var der omkring de 15 worms... Gider i hjælpe mig? Hvad gør jeg nu?
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
22. november 2003 - 12:55 #28
jeg går lige lidt selv igang, jeg henter trojan hunter, men jeg ikke klikke på ikonet, *LOL* og jeg kan heller ikke copy paste ting... mega underligt, men nu henter jeg den trojan hunter, og hvad gør jeg så?
Avatar billede arlet Juniormester
22. november 2003 - 12:58 #29
Hent verdens bedste trojanscanner. Det hedder TrojanHunter og du kan på denne adr. få en 30 dages trial version: http://www.misec.net/trojanhunter/ Installer programmet, Der lægger sig et trojanhunter ikon i tray, højreklik på dette og vælg settings. Sæt en vinge i Automatisk remove trojans. Kør derefter en scanning med TrojanHunter.
Avatar billede cdc Novice
22. november 2003 - 12:58 #30
kig ind på www.spywarefri.dk
Avatar billede arlet Juniormester
22. november 2003 - 12:59 #31
men jeg tror ikke det hjælper
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
22. november 2003 - 12:59 #32
oki, det skal jeg nok det med den vinge... Men, jeg kan ikke hente nyeste updates da jeg ikke har købt produktet..
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
22. november 2003 - 12:59 #33
arlet, det hjælper ikke med den trojan, fordi jeg ved det kun er worms jeg har liggende..
Avatar billede arlet Juniormester
22. november 2003 - 13:02 #34
Det er denne her vi skal have fat i

Hent hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis

den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

DU MÅ IKKE FIXE NOGET SELV. NÅR VI HAR TJEKKET LOGGEN IGENNEM FORTÆLLER VI DIG HVAD DER SKAL SLETTES...

Manual for installering af hijackthis:

http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
22. november 2003 - 13:04 #35
oki, jeg henter også lige icq, så kan jeg nemmere kontakte dig, og forresten, så har jeg lavet shutdown -a. Det sker der ikke noget ved vel?
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
22. november 2003 - 13:07 #36
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 13:07:00, on 22-11-2003
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\zERION-\Lokale indstillinger\Temp\Midlertidig mappe 1 for hijackthis.zip\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [THGuard] "C:\Programmer\TrojanHunter 3.7\THGuard.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ICQ Lite] C:\Programmer\ICQLite\ICQLite.exe -minimize
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\RunOnce: [ICQ Lite] C:\PROGRA~1\ICQLite\ICQLite.exe -trayboot
O9 - Extra button: ICQ Lite (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ Lite (HKLM)
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/bcd48c18cb7498/housecall.antivirus.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede arlet Juniormester
22. november 2003 - 13:07 #37
helt rigtigt med shutdown.

du skal lige sørge for at få lukket Dcom. Her kan du se hvordan du skal gøre det : http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#DCom Det er et lille bitte prg. som du også skal installere, og der ligger også på dette link en lille manual om hvordan du skal gøre det.

så får du ikke nye orme ind

derefter hijackthis

Alt skal foregå i forrummet, men efter du har løst problemet er det ok med den icq
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
22. november 2003 - 13:07 #38
hvad gør jeg så?
Avatar billede arlet Juniormester
22. november 2003 - 13:09 #39
Har du lukket for dcom??
Avatar billede arlet Juniormester
22. november 2003 - 13:10 #40
Hvorfor tror du at der er orme eller andet snavs??

Hvilke kendetegn eller advarsler får du og hvorfra??
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
22. november 2003 - 13:11 #41
LOL, jeg kan ikke downloade dcom :D!!! LOOOL
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
22. november 2003 - 13:13 #42
hmm, jeg kunne godt tro at det var en hacker der er på min computer.. men jeg aner ikke hvad det ellers skulle være
Avatar billede arlet Juniormester
22. november 2003 - 13:13 #43
Hvilke kendetegn eller advarsler får du og hvorfra??
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
22. november 2003 - 13:17 #44
Jeg får en advarsel hvis man kan kalde det det, når jeg prøver at hente dcom bobulator, den skriver:

Internet Explorer kan ikke indlæse DCOMbob.exe fra grc.com

Internet Explorer kunne ikke åbne dette Internetsted. Det anmodede sted er enten ikke tilgængelig eller kan ikke findes. Prøv igen senere

Det var det den skrev
Avatar billede arlet Juniormester
22. november 2003 - 13:19 #45
ja ok det var dcom.

Hvorfor tror du at du har orme eller andet snavs??
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
22. november 2003 - 13:21 #46
Nu fik jeg også en kæmpe besked da jeg var inde i kontrolpanel og prøve at fjerne icq.. jeg ville snakke med dig der den lyder:

[BOLD]rundll32.exe har fundet en fejl og afsluttes. Vi beklager ulejligheden[/BOLD]

Hvis du var midt i noget, ha du muligvis mistet de oplysninger, du arbejdede med.

[BOLD]Informer Microsoft om fejlen.[/BOLD]
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
22. november 2003 - 13:23 #47
det er den der undlad at sende.. men hvad gør jeg?
Avatar billede arlet Juniormester
22. november 2003 - 13:23 #48
Du skulle prøve at lave en repair.

Der er ikke orme eller snavs på din computer overhovedet

Så det er en windows fejl
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
22. november 2003 - 13:25 #49
hmm, men der kommer jo for fanden sådan en popup ligesom ved msblast, som tæller ned fra 1 min til 0, og så restarter den..
Avatar billede arlet Juniormester
22. november 2003 - 13:28 #50
prøver at finde hvor dan man lukker dcom manuelt
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
22. november 2003 - 13:28 #51
så det må jo være en worm, og ikke en win fejl...
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
22. november 2003 - 13:30 #52
jeg er helt rundt på gulvet, jeg skulle gerne til lan her i eftermiddag, er der slet intet vi kan gøre?
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
22. november 2003 - 13:30 #53
jeg har jo fandme prøvet alt hvad mit hovede kan tænke sig til
Avatar billede arlet Juniormester
22. november 2003 - 13:32 #54
Methode 1 (WinXP):

Højreklik på andre computere->højreklik på din lanforbindelse->Egenskaber

Vælg det faneblad som hedder avanceret, og slå den indbyggede firewall til.

Metode 2:

Start->Kør Dcomcnfg.exe
Component Services->Computers->My Computer
Højreklik på My Computer og vælg properties
Vælg det faneblad som hedder default properties, og fjern alle flueben.

(Jeg har ikke lige en dansk windows ved hånden, så du må selv oversætte...)
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
22. november 2003 - 13:37 #55
Hvad fanden er computere? det du skrev, og så har jeg lige prøvet at installere msn 6.1 og den skrev dette:

Installationen af MSN Messenger mislykkedes med fejlkoden: '1601'. Gå til webstedet for MSN Messenger, og hent softwaren derfra.

                              OK
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
22. november 2003 - 13:38 #56
arlet, jeg er glad for du hjælper.. men seriøst, jeg har siddet her i snart 10 timer og bøvlet med den worm, kan det virkelig blive så ekstremt? lorte orm! :D
jeg mister fandme snart min tålmodighed
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
22. november 2003 - 13:39 #57
jeg laver bare lige mit sprog om til engelsk så, hvis det er nemmere for dig eller hvad? jeg skal også snart have noget morgenmad..
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
22. november 2003 - 13:41 #58
OH MY FUCKING GOD !!! Jeg har prøvet at højre klikke på Netværksforbindelser og så skrev den:

Der opstod en uventet fejl.

hva fanden sker der?
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
22. november 2003 - 13:42 #59
jeg har prøvet det der Kør dconconfig, og når jeg er inde ved Computers, er der ingen :D!!!
Avatar billede arlet Juniormester
22. november 2003 - 13:42 #60
Eneste mulighed er en formatering hvor du sletter hele partionen, så er du sikker på at det er væk

Skal du have en god vejledningsguide
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
22. november 2003 - 13:44 #61
Jeg slettede jo hele partitionen igår! men ok, jeg prøver igen... jeg brugte denne guide: http://www.wintip.dk/guides/fdisk/
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
22. november 2003 - 13:45 #62
men altså, jeg har jo kun den der engelske fdisk, den ulovlige eller hvad det var i sagde, men den kan  vel sagtens bruges?
Avatar billede arlet Juniormester
22. november 2003 - 13:47 #63
du skal ikke bruge en boot disk, du skal boote fra din xp skive.

Følg denne, så skal det nok lykkes:

Formatering:

1:  Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd. Husk at din bios skal stå til at være cd-rom som first bootdevice. (For at komme ind i BIOS, skal man typisk trykke på Del-tasten under opstart af PC'en  - eller hold en af disse taster nede under opstart: ESC, DELETE, F1, F2,F10, CTRL-ESC, eller CTRL-ALT-ESC (se evt. i manualen til dit bundkort)
Inde i Bios går du til  "Advanced Setup Page".  Der sætter du(1'st Boot Device ......til.........CDROM) med Tasterne page up og page down. Du navigerer som reglen med Pil op,pil ned,pil højre,pil venstre,ESC.
Tilbage til hoved side.
Tryk F10 for at gemme indstillinger, Y/N  ( tryk Y tasten for ja) (N tasten for nej)
Når det hele er overstået ,sættes (1'st Boot Device) tilbage til det oprindelige).

Kan du ikke boote på din cdrom, eller vil du ikke pille inde i bios, kan du hente bootdisketter til xp (6 stk.)  (se link nedenunder)
Sæt din WindowsXP - CD i CD-Rom-drevet og tænd for din PC. Efter nogle sekunder så skriver den tryk på en tast.
For at starte windows installationen så trykker du enter og så kører det hele derfra.

2:  Nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)

3:  Spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din installation (nyinstallation)

4:  Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.

5:  Nu fortæller den dig, at der er et styresystem på dette drev, og om du vil slette det (L = formatering)
eller om du vil lave en Repair (R)

6:  Her vælger du L = Formatering, og du vil nu se at, den går i gang med at formatere dit drev og bagefter starter den op med at lave
en helt ny installation, hvor alt det gamle på harddisken bliver slettet.

7:  PS: husk at have din CD-Key klar, da denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation" og under installationen skal du sætte
det hele op igen, og her tænkes på netværk og tastatur + div.

8:  Efter 40 minutter vil du igen være på nettet med en helt ny installation af WindowsXP .

9:  Men vil du blot formater dit drev for evt. at lægge win9x ind, skal du blot genstarte din maskine efter den har formateret drevet.
Men husk nu: hvis dit drev er NTFS  kan man ikke lægge win 95/98/me ind på det. Win95/98/ME kræver FAT16 eller Fat32, og så skal
du i gang med en f-disk eller et 3.parts program, hvis du ikke vil miste data.

10: Når Formatteringen/Installeringen er fuldført skal man lige huske at sætte BIOS'en tilbage igen.

Hugget fra Catbody *S*
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
22. november 2003 - 13:50 #64
oki, mange tak for hjælpen, så vil jeg gå op på min fars computer og printe det ud du har skrevet.. så må jeg bare gå igang, men du siger jeg ikke så skal bruge en bootdisk eller fdisk vel?
Avatar billede arlet Juniormester
22. november 2003 - 13:53 #65
Du skal ikke bruge andet end din xp-skive
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
22. november 2003 - 13:54 #66
ok tak