Avatar billede weiland Nybegynder
21. november 2003 - 17:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

skærmindstillinger gemmes ikke

Har lige fået XP-maskine, men har beholdt min "gamle" monitor. Det er en ViewSonic VX500. Har dog hentet den seneste XP-driver til skærmen.

Mit problem er, at skærmbilledet vises nederst i højre hjørne. Det kan jeg rette op på ved at trykke på nogle knapper på selve monitoren (pil op/pil ned).

Men når jeg genstarter computeren, er problemet tilbage igen. Så kan jeg nøjsommeligt gentage processen.

Kender I dette problem?
Avatar billede ird Praktikant
21. november 2003 - 17:46 #1
hmm et vildt skud men prøv lige at hente en anden driver til grafikkortet
Avatar billede knolde2000 Nybegynder
21. november 2003 - 17:53 #2
Hvilket grafikkort er det?
Avatar billede weiland Nybegynder
21. november 2003 - 17:58 #3
Det er Intel® 82845G Graphics Controller
Avatar billede knolde2000 Nybegynder
21. november 2003 - 17:59 #4
Så giver jeg op, onboard grafikkort er ikke mit speciale
Avatar billede weiland Nybegynder
21. november 2003 - 18:04 #5
har lige hentet og installeret seneste driver fra Intel

det hjalp ikke :-(
Avatar billede snap Nybegynder
21. november 2003 - 19:30 #6
har du højre klikket og opdater
Avatar billede weiland Nybegynder
22. november 2003 - 09:57 #7
har opdaget, at problemet ikke er der, hvis jeg kører 800 x 600......
hvad betyder det mon?
Avatar billede nopovic Nybegynder
24. november 2003 - 19:57 #8
Prøv at hent en uofficiel driver, hvis der findes en, den kan være lavet af personer, med samme problemer, så de kan eventuelt løse dine problemer. Ellers kan du med sikkerhed løse programmet, ved at købe et nyt low-end AGP grafikkort til 400-800 kr fra ATI eller Nvidia, og der er der masser af drivire, og de bliver hele tiden optimeret, og fejlene bliver rettet.
Avatar billede weiland Nybegynder
24. november 2003 - 20:12 #9
Tak for svaret.... du skal vel have pointene for din interesse :-)
For jeg har opdaget nu, at problemet er det samme, selv med en anden computer!
Det lyder mystisk, men det er en skærm med både en digital (DVI, vistnok) og en almindelig Pin-udgang.
Jeg har altid brugt DVI-udgangen, men nu er jeg nødt til at bruge Pin-udgangen (pga computerens mangel på DVI). Og siden problemerne er opstået efter dette skifte af udgang, er det sgu nok der hunden er begravet...??
Prøver lige med et nyt kabel, jeg har købt...
Avatar billede weiland Nybegynder
24. november 2003 - 20:21 #10
Hæ, hæ - det virker sgu med det nye kabel. Det er så kabel nummer to, jeg har prøvet med.....
Tak for jeres hjælp