Avatar billede jeppeotten Nybegynder
20. november 2003 - 16:57 Der er 35 kommentarer

Win 32 Worm Blast

Hej :)

Ja, overskriften siger sig selv. Jeg har lige formateret min computer og så installere jeg Steam (cs 1.6) og sådan lidt. Lige den tid er jeg væk, jeg er nede i byen. Og da jeg så kommer hjem, ser jeg den skide worm blast på min skærm. Min første tanke: "Åhh nej ikke den igen". Så jeg gik igang med at finde patch osv. Jeg får installeret FixBlast.exe og så skriver den fandme at den ikke kunne finde den skide worm. Så hvad gør jeg? jeg har prøvet flere guides og jeg kan ikke slette den. Er det kommet en ny? Help me plz :>
Avatar billede arlet Juniormester
20. november 2003 - 16:59 #1
Ja, den skal tages men dette værktøj

For at løse problemet skal du hente 2 programmer.

Først spybot : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
direkte link : http://download.com.com/3000-2144-10122137.html?part=104443&subj=dlpage&tag=button

Installer og kør Spybot, opdater online, scan, alle filer den har fundet, der er røde skal markeres, tryk så på afhjælp valgte problemer, derefter genstarter du

Derefter hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
direkte link :         http://www.webattack.com/get/hijackthis.html
den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

DU MÅ IKKE FIXE NOGET SELV. NÅR VI HAR TJEKKET LOGGEN IGENNEM FORTÆLLER VI DIG HVAD DER SKAL SLETTES...

Manual for installering af hijackthis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm
Avatar billede fromsej Praktikant
20. november 2003 - 18:09 #2
Det er helt utroligt at ingen værktøjer kan fange den skide orm, har du prøvet med Stinger?
http://vil.nai.com/vil/stinger/
Ellers har vi da indtil nu fundet den hver gang med HJT.
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
20. november 2003 - 19:48 #3
hej arlet, her er loggen:

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 19:46:05, on 20-11-2003
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\SERVlCES.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE
C:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
C:\WINDOWS\System32\scvhost.exe
C:\WINDOWS\System32\regscv.exe
C:\Documents and Settings\zERION-\Lokale indstillinger\Temp\Midlertidig mappe 1 for hijackthis.zip\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://xplayn.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [Configuration Loader] SERVlCES.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Update Service] _TRJ^7k,54
O4 - HKLM\..\RunServices: [Configuration Loader] SERVlCES.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows Update Service] _TRJ^7k,54
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\zerion-\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37945.3268287037
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede fromsej Praktikant
20. november 2003 - 19:55 #4
Deaktiver systemgendannelse:
http://www.spywarefri.dk/virus.htm#alle

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, genstart i fejlsikret ( tryk <F8> ved opstart )
slet de filer listet nederst.
Dobbelttjek, så alt kommer med.
O4 - HKLM\..\Run: [Configuration Loader] SERVlCES.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Update Service] _TRJ^7k,54
O4 - HKLM\..\RunServices: [Configuration Loader] SERVlCES.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows Update Service] _TRJ^7k,54
---------------------------------------
Slettes i fejlsikker:
C:\WINDOWS\System32\scvhost.exe
---------------------------------------
Genstart normalt og kom med en ny logfil, så vi kan se om alt er med.
Avatar billede fromsej Praktikant
20. november 2003 - 19:57 #5
C:\WINDOWS\System32\scvhost.exe
Pas på ikke at forveksle den med svchost.exe der er en legal fil.
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
20. november 2003 - 21:09 #6
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 21:08:42, on 20-11-2003
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
C:\WINDOWS\System32\scvhost.exe
C:\WINDOWS\System32\regscv.exe
C:\Documents and Settings\zERION-\Lokale indstillinger\Temp\Midlertidig mappe 4 for hijackthis.zip\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://xplayn.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Update Service] _TRJ^7k,54
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows Update Service] _TRJ^7k,54
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\zerion-\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/d052c1d7d32ead/housecall.antivirus.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37945.3268287037
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede fromsej Praktikant
20. november 2003 - 21:16 #7
Fixes:
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Update Service] _TRJ^7k,54
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows Update Service] _TRJ^7k,54
Slettes i fejlsikker:
C:\WINDOWS\System32\scvhost.exe => scvhost.exe
Huskede du at deaktivere systemgendannelse?
Derefter genstart og ny log.
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
20. november 2003 - 21:19 #8
ja det gjorde jeg, men jeg fatter ikke at komme ind i fejlsikret i win xp... jeg trykker f8 men jeg kommer kun ind i sådan noget boot disk og noget iso..
Avatar billede fromsej Praktikant
20. november 2003 - 21:25 #9
Kør MSconfig, i fanebladet generelt vælger du diagnostisk start(punkt 2) og genstarter, så skulle du komme i fejlsikret.
Gør dette efter du har fixet de to sidste.
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
20. november 2003 - 21:25 #10
jeg har prøvet alle mulige Fixes nu fra symantec og det er dem her: FixBlast.exec - FixSbigF.exe - FixWelch.exe og det var ingen af dem der kunne finde noget.. skal jeg formatere igen?
eller er det dumt :| hvad gør jeg?
Avatar billede fromsej Praktikant
20. november 2003 - 21:27 #11
scvhost.exe
Det er ormen, den skal vi nok knække, vi har masser af muligheder endnu.
Prøv det jeg skrev før.
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
20. november 2003 - 21:29 #12
argh, jeg kan næsten ikke nå at trykke på diagnostisk start.. Fordi den lukker bare msconfig af sig selv. Uden jeg gør noget.. mega provo.. Det gjorde den også før da jeg prøvede at installere norton antivirus.. så ville jeg scanne, men efter den havde scanet 210 filer, lukkede den scanningen ned.. mega underligt
Avatar billede arlet Juniormester
20. november 2003 - 21:30 #13
Jeg tror vi skal have fat i en doctor*S*
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
20. november 2003 - 21:32 #14
jeg tror snart jeg skal tage mit baseball bat og give den her lorte spand nogle tæsk! Er du ikke på msn? min mail er jeppeotten@hotmail.com :)
Avatar billede fromsej Praktikant
20. november 2003 - 21:32 #15
*S*
Hent Dr.Delete, den snupper ormen.
http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#dr.delete
Installer og start programmet, klik dig vej til C:\WINDOWS\System32\scvhost.exe marker scvhost og klik OK.
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
20. november 2003 - 21:55 #16
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 21:52:52, on 20-11-2003
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\userinit.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\AUpdate.exe
C:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Documents and Settings\zERION-\Lokale indstillinger\Temp\Midlertidig mappe 7 for hijackthis.zip\HijackThis.exe
C:\WINDOWS\System32\imapi.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://xplayn.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\zerion-\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/d052c1d7d32ead/housecall.antivirus.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37945.3268287037
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
20. november 2003 - 22:05 #17
hej Aovergaard..
Jeg har lige fået det der program DCOMbobulator.. og jeg skal til at dcombobulate me... Hvad gør jeg efter det?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
20. november 2003 - 22:10 #18
hej jeppe, jeg er først lige kommet ind ad døren lige nu, men kigger lige det hele igennem, og så skriver jeg til dig lige om lidt.
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
20. november 2003 - 22:12 #19
helt i orden, og mange tak for jeres tid. Det må jeg sige, det er helt vildt så meget hjælp jeg har fået. Det sætter jeg sgu stor pris på. Og forresten, så har jeg lige brugt det der dcombobulator og disabled, så nu sidder jeg her i windows og venter...
Avatar billede aovergaard Nybegynder
20. november 2003 - 22:23 #20
Godt du har fået lukket for nye orme ved hjælp af den dcombobulator.

Hvad med Dr.Delete har du hentet det prg. og har du fået den fil væk som fromsej sagde du skulle tage?
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
20. november 2003 - 22:24 #21
jeg har fået dr.delete, men jeg ved ikke lige hvilken fil det er du mener..
Avatar billede aovergaard Nybegynder
20. november 2003 - 22:25 #22
Kommentar: fromsej

Den som fromsej har skrevet her
Avatar billede aovergaard Nybegynder
20. november 2003 - 22:27 #23
Jeg tror lige at jeg godt vil se en sidste log for at se om der ligger noget i den. Det ser faktisk ud til at den er væk. Men kom lige med den for en sikkerheds skyld
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
20. november 2003 - 22:27 #24
ahh, scvhost.exe som også kan betegnes lorte fil, ja den har jeg slettet :D
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
20. november 2003 - 22:29 #25
ja altså jeg har slettet den, og her er loggen:

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 22:29:05, on 20-11-2003
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
C:\WINDOWS\System32\scvhost.exe
C:\Programmer\mIRC\mirc.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Windows Media Player\wmplayer.exe
C:\Documents and Settings\zERION-\Lokale indstillinger\Temp\Midlertidig mappe 8 for hijackthis.zip\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://xplayn.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\zerion-\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/d052c1d7d32ead/housecall.antivirus.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37945.3268287037
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede aovergaard Nybegynder
20. november 2003 - 22:38 #26
Godt jeg bad om ny log. Har du deaktiveret systemgendannelse, ellers gør det lige igen.

Genstart din computer i fejlsikret tilstand. Du trykker på f8 under genstart af maskinen, så vælger du at genstarte i fejlsikret tilstand.

Kør Dr.Delete og skriv denne sti i det tomme felt i Dr.Delete:
C:\WINDOWS\System32\scvhost.exe

Genstart alm. Og så skal jeg have en ny log herind igen.
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
20. november 2003 - 22:40 #27
ok, men jeg tænkte.. er det ikke 10 gange nemmere at formatere? jeg har alligevel ikke installeret specielt meget.. men kommer den igen så?
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
20. november 2003 - 22:41 #28
min computer fucker alligevel op ...
Avatar billede aovergaard Nybegynder
20. november 2003 - 22:47 #29
Har du mere end en partition på din computer?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
20. november 2003 - 23:22 #30
Jeg spørger fordi hvis du vil formatere din compter, så skal du først sørge for at få hentet alle servicepacks hjem.
Avatar billede runeba Nybegynder
02. december 2003 - 12:30 #31
har lige brugt jeres fremgangsmåde - spybot og hijackthis - og er nu en super-lykkelig, blasterfri banan; fantastisk! ingen andre programmer har kunnet finde noget, men nu er det lykkedes - tak.
Avatar billede fromsej Praktikant
02. december 2003 - 12:34 #32
Runeba>>Det lyder godt, er du sikker på du har fået alt med i Hijackthis?
Avatar billede sbarfoed Nybegynder
02. december 2003 - 19:24 #33
Hej. Jeg kan se, der er godt gang i at udrydde den ækle Blaster. Jeg er nede på knæ og bede om hjælp, har fulgt alle jeres instrukser, så her er min liste:
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 19:12:12, on 02-12-2003
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svcinit.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\PCI Audio Applications\Bin\EchoCtrl.exe
C:\WINDOWS\Mixer.exe
C:\PROGRA~2\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
C:\Program Files\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\PestPatrol\PPControl.exe
C:\PROGRA~2\PESTPA~1\PPMemCheck.exe
C:\Program Files\ahead\InCD\InCD.exe
C:\WINDOWS\System32\atiptaxx.exe
C:\Program Files\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mmtask.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\System32\svchos1.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpohmr08.exe
C:\Program Files\Protector Plus\PPServ.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpoevm08.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Bin\hpoSTS08.exe
C:\Documents and Settings\Sidsel\Local Settings\Temp\Temporary Directory 1 for hijackthis.zip\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,SearchURL = http:///
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http:///
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http:///
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://ultralinks.info/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://ultralinks.info/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://ultralinks.info/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = C:\WINDOWS\system32\searchbar.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,SearchAssistant = C:\WINDOWS\system32\searchbar.html
F2 - REG:system.ini: UserInit=C:\WINDOWS\System32\userinit.exe,C:\WINDOWS\System32\svcinit.exe
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: HTML Source Editor - {086AE192-23A6-48D6-96EC-715F53797E85} - C:\WINDOWS\System32\DReplace.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Echo Control] C:\Program Files\PCI Audio Applications\Bin\EchoCtrl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] Mixer.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] C:\PROGRA~2\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] C:\Program Files\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [P2P Networking] C:\WINDOWS\System32\P2P Networking\P2P Networking.exe /AUTOSTART
O4 - HKLM\..\Run: [PestPatrol Control Center] C:\Program Files\PestPatrol\PPControl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PPMemCheck] C:\PROGRA~2\PESTPA~1\PPMemCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InCD] C:\Program Files\ahead\InCD\InCD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~2\Sygate\SPF\Smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [PP2000 Taskbar Control] C:\PROGRA~2\PROTEC~1\PPTbc.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [PP2000 InstaUpdate] C:\PROGRA~2\PROTEC~1\PPInupdt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AtiPTA] atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [mmtask] C:\Program Files\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mmtask.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NAV CfgWiz] C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CfgWiz.exe /GUID NAV /CMDLINE "REBOOT"
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [Configuration Loading] svchos1.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SpybotSnD] "C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SpybotSD.exe"
O4 - HKLM\..\RunServices: [Configuration Loading] svchos1.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: hp psc 1000 series.lnk = ?
O4 - Global Startup: hpoddt01.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~2\MICROS~3\Office10\EXCEL.EXE/3000
O16 - DPF: Yahoo! Backgammon - http://download.games.yahoo.com/games/clients/y/at0_x.cab
O16 - DPF: Yahoo! Dominoes - http://download.games.yahoo.com/games/clients/y/dot4_x.cab
O16 - DPF: Yahoo! MahJong Solitaire - http://download.games.yahoo.com/games/clients/y/mjst3_x.cab
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} - http://www.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab
O16 - DPF: {41F17733-B041-4099-A042-B518BB6A408C} - http://a1540.g.akamai.net/7/1540/52/20030530/qtinstall.info.apple.com/bonnie/us/win/QuickTimeInstaller.exe
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D8089245-3211-40F6-819B-9E5E92CD61A2} (FlashXControl Object) - https://flash.ladbrokescasino.com/ladbrokes/FlashAX.cab
O16 - DPF: {F6A56D95-A3A3-11D2-AC26-400000058481} (Danske e-Sec) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/danskesikker/DB/DanskeSikker.cab

Hvis I kan hjælpe med at finde Blaster, vil jeg være meget taknemmelig. Mvh. Sidsel
Avatar billede bredker Nybegynder
02. december 2003 - 19:26 #34
sbarfoed >>opret dit eget spm
så skal du nok få hjælp
Avatar billede fromsej Praktikant
02. december 2003 - 19:28 #35
Ja, opret det i viruskategorien, så skal jeg nok kigge på det.
Det forvirrer mere end det gavner at have flere logfiler i samme spørgsmål.