Avatar billede cyberwolf Nybegynder
17. november 2003 - 23:36 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

timer out osv..sikkert router problem

hejsa
når jeg bruger Mirc bliver jeg tit timed out, plus hvis folk ikke har skrevet noget tid eller der ikke er særlig aktivt på den pågældene channel, kan jeg nå de så skriver igen ikke se hvad de skriver osv..efter noget tid bliver jeg smidt af..men jeg kan godt sende filer osv. Jeg tror det har noget med mine router settings at gøre, for jeg har skiftet pc i mellemtiden og stadig samme problem
tak for evt hjælp :)
ps: Linksys Befsr41 Router, tdc adsl 1024/256
xp prof osv osv..
Avatar billede knocker Nybegynder
18. november 2003 - 01:07 #1
hvilken irc server connecter du til? :)
Avatar billede cyberwolf Nybegynder
18. november 2003 - 01:15 #2
det sker ved alle irc servere
Avatar billede espersen Novice
18. november 2003 - 01:28 #3
oplever du problemer på andre tidspunkter (fx. ved online spil)

Prøv at update firmware på routeren  -  det gøres sikkert via download af firmware fra www og indlæsning via routerens browser-interface som fx http:/168.1.1.1

Jeg havde problemer med at min router mistede forbindelsen hvert 5. min da jeg har dynamsik IP - efter updaten var alt ok.
Avatar billede cyberwolf Nybegynder
18. november 2003 - 02:29 #4
nej jeg har normalt ingen som helt problemer, har lige opdateret firmwaren, det hjalp deværre ikke det mindste :(
Avatar billede espersen Novice
18. november 2003 - 09:47 #5
havde du problemet på din gamle pc ?
Avatar billede espersen Novice
18. november 2003 - 09:54 #6
tror at det kan være pga. de porte du pt. benytter.

Enten skal der rettes noget i Mirc (om hvilke porte den skal benytte)
eller også skal der ske rettelser mht. porte i routeren.
Avatar billede espersen Novice
18. november 2003 - 09:59 #7
har du set den her ? en fuld guide til opsætning af mirc (herunder hvilke porte der skal bruges (fx. 6667 for popup og 113 for forbindelse)

http://www.newircusers.com/xp.html

http://www.newircusers.com/router1.html (vedr. Linksys router setup!)
Avatar billede cyberwolf Nybegynder
18. november 2003 - 12:11 #8
@espersen: ok tak jeg prøver lidt senere idag :)
Avatar billede espersen Novice
02. januar 2004 - 15:25 #9
er du kommet videre ??
Avatar billede espersen Novice
07. januar 2004 - 20:47 #10
Hvis du har fået svar på dit spørgsmål/løst problemet ?

Læs evt. her hvorledes: http://expfaq.1go.dk/?id=5#pointsystem.
Avatar billede cyberwolf Nybegynder
07. januar 2004 - 22:22 #11
nej jeg fik ikke løst problemet