Avatar billede bigmac Nybegynder
17. november 2003 - 18:00 Der er 20 kommentarer og
3 løsninger

kursus i vb

Findes der et kursus/skole i Visual Basic?
(Det skal helst ikke være for dyrt... :)
Jeg kender lidt til det og kunne godt tænke mig at blive bedre til det. Jeg har prøvet java, men da det ikke er visuelt som vb syntes jeg det var lidt for tørt.
Jeg har ingen programmerings erfaringer udover nogle simple progs jeg har lavet i vb der kan regne ting ud og lign. Det jeg hart lært er fra manualen og den er godt nok svær at forstå for en nybegynder.
Avatar billede kedde65 Praktikant
17. november 2003 - 18:03 #1
Du kan sende mig en mail på ck@targetgruppen.dk så skal jeg oplyse dig om kursus indhold, samt priser for vores kurser.

VH CK
Avatar billede kursusplanen.dk Nybegynder
17. november 2003 - 18:12 #2
Kære Bigmac. Du kan også sende en mail på info@kursusplanen.dk
Som du kan se på vores hjemmeside - så har vi samlet kursusmarkedets udbud.
Dvs jeg kan sende dig en liste med de visual basic udbud der findes, hvor, priser og indhold - herefter kan du vælge (jeg skal nok hjælpe)
Priserne er kursushusenes egne - så det bliver altså ikke dyrere for dig.
Så hvis du vil have uvildig hjælpe så pop mig en mail.

Smil fra

Anja
Avatar billede kursusplanen.dk Nybegynder
17. november 2003 - 18:13 #3
hov også en rating for gennemførelses sikkerhed - så du ikke tilmelder dig et kursus, glæder dig og så bliver flyttet i sidste øjeblik
Avatar billede kedde65 Praktikant
17. november 2003 - 18:17 #4
Der kan jeg faktisk lige fortælle at vi gennemfører kurser ned til en person så vi har næsten ikke aflyst et kursus i de 15 år vi har eksisteret :-)

Kursusplanen>>Det lyder da til at vi måske skulle snakke lidt mere sammen :-) Det kan være du kan hjælpe os lidt...

VH CK
Avatar billede martin_moth Mester
17. november 2003 - 18:35 #5
www.netkursus.dk

Ca. 1000,- for et kursus, der tager knapt ½ år (ugentlige aflevereringer) - og så får du et bevis der svarer til et enkeltfag på en eller anden uddannelse. Læs selv. Jeg tog engang et kursus, og det er nemt at følge med, og jeg synes undervisningsformen fungerer ret godt...

Jeg kan også give privatundervisning :-D
Avatar billede martin_moth Mester
17. november 2003 - 18:36 #6
Hov - de har vist pillet VB6 af til fordel for VB.NET. Var jeg dig ville jeg overveje at starte på VB.NET i stedet for den snart uddøde race VB6...
Avatar billede bigmac Nybegynder
17. november 2003 - 19:01 #7
Tak for de mange svar.
Et andet spørgsmål der dukkede op er, om man kan 'bruge' vb til noget i industrien, altså er mine penge brugt til noget godt. Så vidt jeg har forstået så er det mest gængse sprog c eller c++?
Avatar billede martin_moth Mester
17. november 2003 - 19:18 #8
Min påstand er at VB6 er på vej væk til fordel for VB.NET. Men der er masser af IT-folk i firmaer der laver løsninge i VB / VBA, også i det firma jeg er ansat i.
Gør dig dog ingen forhåbninger om at du kan "sælge dig selv til industrien" efter en enkelt kursus, om det så er i VB eller C++
Avatar billede bigmac Nybegynder
17. november 2003 - 19:29 #9
Nej jeg havde skam ikke forestillet mig straks at ku få et job som programmør efter et enkelt kursus :) Det jeg mente var blot om man kunne få et job i det sprog i det hele taget, men det lader det jo til som du siger martin.
Jeg kender ikke noget til vb.net, bruger det samme generelle sprog som vb4 og 6? Eller er det bare vb6 'optimeret' til internetalderen, eller med andre ord vb7?
Avatar billede kedde65 Praktikant
17. november 2003 - 19:34 #10
Det er helt sikkert dety er en fordel at kende til VB 6.0 hvis man skal lære VB.Net, men der er meget stor forskel på de to sprog. Selvfølgelig er syntaksen på de to sprog ens, men der er meget mere med i VB.Net eks. hele den objekt orienteret tankegang... samt hele .net strukturen bagved.

Og der er ingen tvivl om at vb.net bliver fremtiden, men jeg anser nu ikke mig selv for Out-Of-Date fordi jeg stadig "kun" bessider en VB 6.0 certificering... det tager mange år før VB.Net når samme udbredelse som VB 6.0/VBA

VH CK

Avatar billede hcichosz Praktikant
17. november 2003 - 19:39 #11
Måske skulle du kigge på www.netskole.dk, dem har jeg haft meget glæde af.
priserne er så man kan være med selv om man selv skal betale, det har dog også noget at sige
mvh HC
Avatar billede martin_moth Mester
17. november 2003 - 20:04 #12
VB.NET er IKKE "bare" en VB7

Læs her om VB6 kontro VB.NET, der har jeg og andre skrevet en masse

http://www.eksperten.dk/spm/398384

PS: Jeg kender ingen der udelukkende er ansat til at lave VB6 - det er bare en lille del af deres arbejde sammen med en masse andre ting de skal lave...
Avatar billede kursusplanen.dk Nybegynder
17. november 2003 - 20:16 #13
Kære Jer
Tænker lidt- hvad er jeres holdning til VB.Net contra C# ? Hvilke type vinder mon mest frem?

Smil fra

Anja
Avatar billede martin_moth Mester
17. november 2003 - 20:17 #14
Hmm. Det er vel hips om hap - de er begge en del af .NET frameworket, kompilerer begge til CLR osv. Mit indtryk er at C# er en lille smule mere prof end VB.NET, men jeg ved det ikke, har ikke brugt C#
Avatar billede kursusplanen.dk Nybegynder
17. november 2003 - 20:20 #15
Er C# ikke mere platformuafhængigt end VB.Net ?
Avatar billede mikker Nybegynder
17. november 2003 - 21:08 #16
bigmac>>

Blot lige en bemærkning...

Som Martin ganske rigtigt siger - har jeg heller ikke hørt om folk der udelukkende er ansat til at programmere VB5 / VB6.
Dog må ´jeg indrømme, at jeg i øjeblikket bruger VBA til at løse div. opgaver 6-7 timer om dagen. Dette gør jeg fordi jeg har overbevist min arbejdsgiver om at det kan spare os hundredevis af mandetimer i det lange løb.
Så hvis jeg var dig - ville jeg ikke tøve med at lære lidt VB6 :o)
Avatar billede martin_moth Mester
17. november 2003 - 21:41 #17
Ja - man skal ikke glemme fordelen ved at macrosproget til hele officepakken og mange andre programmer er VBA - der er 99% identisk med VB6.
Og selvom jeg selv har sagt at VB.NET og VB6 ikke er det samme overhovedet, så kan du ret nemt skifte fra det ene til det andet - hvis du først lærer eventdriven programmering, om det så er Delphi, VB6, VB.NET, ..., så er det ret let at skifte.

Vær dog opmærksom på, at .NET programmeringssprogene er ægte objektorienterede - (det er vejen frem) - hvor VB6 ikke har de samme objekt-egenskaber. Selvom du godt kan oprette classmoduels osv. i VB6...
Men du er vist ikke der lige nu, så få lært at programmere i et valgfrit sprog - VB6 er ikke et decideret dårligt valg ;o)
Avatar billede bigmac Nybegynder
17. november 2003 - 22:21 #18
VBA - hvad står det for, og hvad er det?
Kurserne, kræver de at man selv køber software? Jeg tænker bare at det så er en stor satsning at spendere flere tusinde kr på noget hvor der er en chance for at jeg måske alligevel ikke har lyst til at gå videre med det. Det kunne jo ske lissom med java, hvor jeg fandt ud af at det alligevel ikke var noget for mig (jeg brændte næsten 2000 kr på det :(
Avatar billede bigmac Nybegynder
17. november 2003 - 22:42 #19
Martin, du har skrevet andetsteds at man skal have .net framework installeret for at vb.net skal virke, betyder det at man ikke kan eksekvere vb.net apps på maskiner hvor dette framework ikke er installeret? Det ville jo være en kæmpe streg i regningen... I forvejen skal man jo have en .dll fil med hvis man skal eksekvere et vb4 program, så den har jeg lagt ved de par progs jeg har lavet - håber ikke det strider mod ophavsrettighederne.
Avatar billede kursusplanen.dk Nybegynder
17. november 2003 - 23:11 #20
Kom til at tænke på har du evt overvejet elearning?
Hvis du vil kan du ringe til Thomas Glass fra Microworld på telefon 70.15.20.20 - bare hilse fra mig Anja Munck, Kursusplanen.dk.
Jeg mener at have hørt de har noget godt elearning, nu hvor du (er det rigtigt forstået) er villig til at ofre dine surt opsparede private penge på det. Det er flot og uanset hvad så håber jeg at du får en god vind!
Smil fra
Anja
Avatar billede martin_moth Mester
18. november 2003 - 08:31 #21
bigmac: Som jeg også skriver i det link jeg har givet dig, SKAL .NET frameworket være installeret på den maskine hvor programmet installeres. Og som jeg også skriver, så er det gratis
Avatar billede bigmac Nybegynder
20. november 2003 - 16:32 #22
Anja: Jeg ringede til det nummer der, men det viste sig at være for dyrt. Så det bedste for mig ser ud til at være netkursus.dk og det er jo også del af datanom uddannelse, så jeg kan gå videre med det hvis jeg får lyst, og så koster det ikke alt for meget...
Tak for hjælpen allesammen.
Avatar billede mikker Nybegynder
20. november 2003 - 19:31 #23
Det er rart at se, at du tager det seriøst.
Jeg kan kun ønske dig held og lykke og nu kender du jo Eksperten. Her er vi altid klar til at hjælpe hinanden.
For mit eget vedkommende ihvertfald så længe hjælpen bliver taget seriøst :o)

- Mikker