Avatar billede mik1960 Nybegynder
16. november 2003 - 20:29 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

trådløst netværk hvad skal man vælge

hejsa
er der nogen der har erfaring med hvad man skal vælge af mærke når vi snakker trådløst
til rimlige penge skal ha lavet en trådløs forbindelse på 100m helt frit men skal bruge udendørs antenner så skal være noget man kan få antenner til skal bare bruge Access Point
da jeg har en router har kikket lidt på d-link
men ved ikke om det er noget (billig bras)

hilsen mik1960
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. november 2003 - 20:33 #1
D-link er rimeligt til prisen, også Zyxel har noget fornuftigt grej. Du skal være opmærksom på at rækkeviden er meget afhængig af lokale forhold og skal du række 100 meter skal der være line-of-site mellem antennerne. D-link har nogle retningsbestemte antenner der kan række 10 Km, så det ka lade sig gøre.
Avatar billede ekspertensupersejt Nybegynder
16. november 2003 - 20:37 #2
Netgear all da' way ;)
Har selv brugt det i 1 år og det virker 100% - køb en ME102 Access Point og så r du klar til trådløst netværk (Du ska selvf oss bruge nogle adaptere til at modtage signalet fra Access Pointen)
Desuden ejer min mor og far et hotel, hvor der oss' blir brugt Netgear til trådløst internet :)

http://www.netgear.com
http://www.edbpriser.dk
Avatar billede mik1960 Nybegynder
16. november 2003 - 20:42 #3
ok så tror jeg mere på d-link vis  man kikker på edbprisers tilfredshed har kikket på den der hedder 614+ er godtnok med router men ved ikke om det gør noget ,
ja antennerne kan se hinanden hvor de skal være, højst et blad imellem .
ved du ca hvad man kan regne med af tab på sådan en forbindelse.
Avatar billede ekspertensupersejt Nybegynder
16. november 2003 - 20:45 #4
Hmm den rækker fra kælderen og op til 2. sal hjemme hos mig, med helt op til 70-80% signalstyrke.
Avatar billede ekspertensupersejt Nybegynder
16. november 2003 - 20:45 #5
(Netgear, ved ikke med D-Link)
Avatar billede ekspertensupersejt Nybegynder
16. november 2003 - 20:48 #6
- Så altså et tab på 20-30%..
Avatar billede mik1960 Nybegynder
16. november 2003 - 20:53 #7
ok så efter det jeg vil lave med max 100m i fri luft og en 1024 opkobling skulle jeg kunne ha en rimlig hastighed på pc ,
havde slet ikke tænkt eller tjeket netgear
takker for oplysningerne
Avatar billede ekspertensupersejt Nybegynder
16. november 2003 - 20:56 #8
Yep, jeg har selv en 1mbit forbindelse (Øhhh.. måske ikk helt 1mbit, for det r jo stofanet - lol) og det kører hurtigt næsten overalt i huset!
Avatar billede mik1960 Nybegynder
16. november 2003 - 20:58 #9
ok ved ikke med stofa har tiscali det er jeg meget tilfreds med
hvor blev de knapper af til poing hmm er helt ny her på denne dejlige side så ved ikke helt hvordan det er
Avatar billede ekspertensupersejt Nybegynder
16. november 2003 - 21:01 #10
Du afviste mig svar, så prøver lige igen :P
Avatar billede ekspertensupersejt Nybegynder
16. november 2003 - 21:01 #11
mit*
Avatar billede ekspertensupersejt Nybegynder
16. november 2003 - 21:06 #12
Takker for points :)