Avatar billede arvin Nybegynder
16. november 2003 - 18:36 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Iframe højde

Hej Eksperter

Jeg har et site, hvor det at bruge iframes ville lette arbejdet en del. Problemet er at siden der skal køre i iframen, ikke har samme højde på alle sider, og derfor skal jeg vælge en højde på iframen, eks 600 pixel Hvis så en af deres sider er 700 pixel så kommer der en scroll-bar frem, hvilket er grimt! Fylder siden kun 200 pixel derimod, så kommer siden til at se tom ud - Hvilket også er grimt - Kan man ikke sætte sin højde til at være 100% ligesom man kan i bredden? Har prøvet ved bare at udskifte eks. Height="600" til Height="100%" - Virker ikke :o(

Håber I kan hjælpe

//ARvin
Avatar billede schnitz_dk Nybegynder
16. november 2003 - 18:40 #1
100% så udnytter den jo bare table højden..

<iframe height="600" width="600" scroll="no" border="0"></iframe>
Avatar billede arvin Nybegynder
16. november 2003 - 18:43 #2
Så det kan ik lade sig gøre at få den til at lave forskellige højder alt afhængig hvilken side man er på?
Avatar billede olle Nybegynder
16. november 2003 - 18:44 #3
Hvad er adressen på din hp
så kan jeg jo lige se
hvordan det står til?
Avatar billede arvin Nybegynder
16. november 2003 - 18:46 #4
Avatar billede sbm Nybegynder
18. november 2003 - 11:20 #5
Hvis jeg forstår der ret, så er det indholdet INDE I din iframe der skal bestemme højden på din iframe?

Det mener jeg kan gøres ved at kigge på attributten document.body.offsetheight

Jeg mener jeg har et link liggende på det et eller andet sted... (vender lige retur)
Avatar billede sbm Nybegynder
18. november 2003 - 11:23 #6
http://www.faqts.com/knowledge_base/view.phtml/aid/1178

http://www.javascripter.net/faq/browserw.htm

På en tredje side foreslås denne javascript funktion:
http://www.grid.unep.ch/include/survey/surveyjs.cfm

function getWinHeight() {
    if (window.document.body.clientHeight)
        return(window.document.body.clientHeight);
      else if (document.body.offsetHeight)
        return(document.body.offsetHeight - 20);
      else
        return(null);
}
Avatar billede arvin Nybegynder
18. november 2003 - 20:21 #7
Er det muligt at du kan skrive det som kode til mig?

Jeg er nemlig absolut ikke stærk i JavaScript... :o(

Kan evt god give flere points...

------------------------------------------------------
<iframe name="SMS" src="http://www.url.com" width="???" height="???" border="0" frameborder="0">
Your browser does not support inline frames or is currently configured not to display inline frames.</iframe>
------------------------------------------------------

På forhånd tak...

//Arvin
Avatar billede sbm Nybegynder
19. november 2003 - 09:42 #8
Jeg vil prøve, men i øjeblikket kniber det med tiden til at få kigget på det, så jeg ved ikke hvornår jeg vender retur.

Spørgsmål: Er det dig selv der ejer de sider der skal vises inde i iframen, eller er der også "eksterne" sider imellem?
Avatar billede arvin Nybegynder
19. november 2003 - 13:10 #9
Det er en ekstern side... SMS A/S driver sitet - Vi har den bare med på portalen... :o)
Avatar billede sbm Nybegynder
19. november 2003 - 15:58 #10
Ahhh. Se det var straks værre. Hvis du har to dokumenter inde i hinanden, hvor dok. A har en iframe der indeholder dok. B kan du sagtens lave javascript der får dok. B til at oplyse dok. A en bestemt værdi, som f.eks. dokumentets højde. Men du kan ikke fra dok. A hive værdien ud af dok. B. Det er private data.

Beklager. :-(
Avatar billede sbm Nybegynder
26. november 2003 - 10:43 #11
Tid for selv at smide et svar, og få spørgsmålet lukket?
Avatar billede zantiago Nybegynder
26. november 2003 - 20:25 #12
Det er med stor sorg at jeg lukker dette spørgsmål :o(
Avatar billede arvin Nybegynder
26. november 2003 - 20:27 #13
He he - Godt forsøgt Mr. Zantiago.... Her kommer den rigtige "lukning"....