Avatar billede ladyhawk Nybegynder
16. november 2003 - 14:49 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hvad syntes I om min side?

Hej :o)

Jeg er ved at være færdig med min hjemmeside. Er der nogle der vil give mig lidt konstruktiv kritik?

Siden ligger her:
http://www.designb.dk
Hej fra LadyHawk
Avatar billede streetniki Nybegynder
16. november 2003 - 14:53 #1
En lille ting, skriv engelsk på engelsk.. Altså så der står English i stedet for Engelsk.. ;)
Avatar billede ronni112 Nybegynder
16. november 2003 - 15:07 #2
God side.
Jeg bliver dog irreteret over den måde, det fader på hver gang man navigere på siden. Det virker lidt for "nybegynder-agtigt"

Og som streetniki også siger. Ved det engelske flag, skal der ikke stå engelsk, men english...

Nu når du har domænet designb.dk hvorfor laver du så ikke også en mailadresse istedet for den til stofanet?

Sikkert bare mig, men det virker underligt, at takke nogle, på sin side, når man skal sælge en produkt, men det er jo smag og behag.

Hvorfor blandet du internettets historie ind på en side, der skal sælge webdesign?

Jeg mangler at kunne læse om dine kompetencer? Syntes ikke der er nok, under menuen "Om Design B"

Du skriver det er vigtigt at kunne opdatere hurtigt direkte i koden? Men mange vil jo gerne SELV kunne opdatere, uden at skulle vide en masse, så hvor bliver CMS-systemet af???

Bare et par råd. Jeg har selv prøvet lykken med at tilbyde webdesign (uden held), og tro mig. Der skal mere til, end blot at kunne lave et flot stykke arbejde. Mange idag, ønsker gode CMSsystemer, overskuelig priser, alt serveret på søvfad... Men det er jo ikke alle. Men jeg tror ikke du får særlig mange kunder, via det site du har nu.
Men held og lykke!
Avatar billede ronni112 Nybegynder
16. november 2003 - 15:07 #3
"Svar"
Avatar billede jakoba Nybegynder
16. november 2003 - 15:19 #4
Det kræver noget anstrengelse at opdage at der står "Web" bagved design i den store version af logoet. Og oppe i det lille logo står det slet ikke. Det vil nok blive opfattet som 'skidt design' af mange. (den slags 'bleg skrift' er risikabel da synligheden sviger ekstremt meget på forskelligt indstillede skærme.)

Jeg har en skærm med høj opløsning og ikke for gode øjne, så min skærm er sat til at vise bogstaver en tand større. Det resulterer i at der kommer linieskig i dine meny-punkter fordi der ikke er plads til det hele på tværs af billedet
dvs  .: On Design B :.

bliver til:
  .: Om Design
  B :.

brug evt   istedt for blanktegn for at undgå sådanne uønskede linieskift

Den der regel om at alle ord i en titel skal skrives med stort blev afskaffet i danmark for mange år siden. Mange nok til at det føles lidt forkert at du overholder den.

Jeg er meget glad for det åbne og rene design.

din topmargin under ========= linierne varierer meget. På siden 'mine_sider.html' er der mere topmargin over
    "Denne hjemmeside er egentlig designet,..."
end der er over
    "Denne hjemmeside er designet for Mindahl's..."
Der er vist din brug af <br>; når det står foran et blok-element vil nogen brovere ignorere det mens andre indsætter en blank linie. som sikkerhed er det bedst at skrive  <br>&nbsp; når du ænsker en ekstra blang linie foran fx <table> eller <p>

mvh JakobA
Avatar billede ladyhawk Nybegynder
16. november 2003 - 23:29 #5
Ok, Jeg kan godt se den med at English skal skrives på dansk. *S*

Ronni12--> Hvad mener du men nybegynder agtigt? Jeg er nybegynder....*G*...Jeg blander Internettets historie ind fordi, det vil klare nogens opfattelse af hvor vigtigt det er at blive set på nettet. Skal denne side fjernes???

Det kan da godt være at jeg ikke får så mange kunder. Men hvorfor ikke tage chancen? Jeg har nu ikke tænkt mig at gøre det til min levevej. Det er der vist ikke grundlag for.

jakoba--> Det med WEB bag design er egentlig for at fortælle folk hvikle design der er tale om. Jeg var ikke sikker på om folk ville vide hvilke slags design der var tale om, i annoncer og så videre. Jeg kan godt se at, det nok ikke behøver at være der her på nettet. Jg havde egentlig ikke tænkt mig at designe siden i en lav opløsning. Efter jeg skrev denne tråd har jeg opdateret siden med et tom.html, da siden så lidt åndet ud i højere opløsning end 1024x768, så nu er baggrunden over hele siden, uanset hvor høj din opløsning er.

Jeg tager den med <br> til efteretning. *S*
Avatar billede ronni112 Nybegynder
17. november 2003 - 00:28 #6
Effekten der fader, er ikke en effekt, der gør noget indtrykt (efter min mening). De fleste af dem der bruger det, er børn, der har en subnet side. Men det er jo bare min mening :)

Jeg syntes ikke internettes historie, hører sig hjemme, på sådan en side.

Jeg vil ønske dig held og lykke, men jeg tror du skal alliere dig med en erafren webdesigner. Jeg startede selv som dig, og failede.
Avatar billede Kengun Praktikant
17. november 2003 - 11:19 #7
ditt logo oppe på høyre side er da alt for grumset. Skulle nesten tro at din "venn" Kodiak Design har laget ditt logo. Også Kodiak sit logo er meget grumset: http://www.designb.dk/tak.html
Avatar billede ladyhawk Nybegynder
17. november 2003 - 15:03 #8
Det er fordi det store billede er gjort mindre. Jeg venter på den rigtigt størrelse, så der vil være skarpe kanter på. Jeg har såment bare sat det ind, så jeg kunne se hvordan det ville se ud. Men ja, det er grumset. :o)
Avatar billede Kengun Praktikant
18. november 2003 - 00:29 #9
men det trenger da ik å blive så grumset af den grund :) - Her er der lige et jeg har gjort mindre og det er da ik så grumset: http://www.kengun.com/eksperten/428218.jpg
Avatar billede Kengun Praktikant
18. november 2003 - 00:30 #10
hvis du laver webdesign så skulle du også kunde klare at gøre et bilde mindre uden at det bliver grumset. Motsat vej er derimod en anden sag....
Avatar billede ronni112 Nybegynder
18. november 2003 - 04:18 #11
Vil lige give kengun ret i at du burde kunne gøre logoet bedre.

Forresten, så syntes jeg en del af dine referencer er helt ok, så du burde sætte dig ned, og lave en helt anden side. Jeg er sikker på du kan lave en meget bedre side. Der er for mange små fejl rundt omkring. Har du tjekket med diverse browsere? Opløsninger? Indstillinger? F.eks hvis man angiver sin tekststørrelse til stor, så ser din side lidt funny ud :)

Du skal hellere bruge 4 gange så lang tid på en side, og så det hele fungere optimalt :)
Avatar billede Kengun Praktikant
18. november 2003 - 07:18 #12
enig med dig Ronni.
Avatar billede ronni112 Nybegynder
18. november 2003 - 08:26 #13
En side der skal sælge webdesign bør indholde:

Forside med præsentation?
Referencer?
Priser (evt. pakkeløsninger)?
Kompetencer og om dig?
Hvad tilbyder du? CMS? Shopløsninger?
Hvad har du specialiseret dig i?

Din side skal ikke have effekter. Hvis der skal være nogle smarte effekter bør det være noget flashmenu eller flashpræsentation
Dette er et udpluk af hvad der altid bør være med (efter min mening)

Så sæt dig ned og lav en ny side. Det er mit råd. Og husk du altid kan hente hjælp på eksperten, hvis du er i tvivl om noget. Når du så har lavet din side, er jeg sikker på der er mange der gerne vil give dig noget feedback...

Grunden til jeg anbefaler du laver en ny side, er at jeg syntes, din side, som den er nu, er "for dårlig" hvis du vil fremstå "prof". Ellers er det et helt ok design, men når jeg kigger på dine referencer, så undre jeg mig over udseendet af designb.dk.
Lidt "hårdt" kritik, men jeg håber du kan bruge det til noget.
Du behøver ikke give mig point :) Giv dem hellere til Jakoba, som leverede en meget god gennemgang af din HTMLkode :)
Avatar billede Kengun Praktikant
18. november 2003 - 22:53 #14
lukketid?
Avatar billede ladyhawk Nybegynder
19. november 2003 - 08:41 #15
.
kengun-->
Ja det er lukketid. Med hensyn til det med billedet, så kunne jeg også have valgt at ændre det til jpg. Men kanterne bliver her en smule sløret. Jeg fik i sin tid at vide her på eksperten, og har senere selv erfaret at, gif nu engang er bedst til baggeunde, når der er tale om tegnet eller tekst baggrund. :o)

ronni112-->
Ja, lidt hård er du nu, men det er ok. Jeg bad jo om konstruktiv kritik. Men en ny side laver jeg dog ikke. jeg kan nu godt lide resultatet.

Jeg har nu ikke tænkt mig at gøre det til min levevej sådan lige med det samme. Med den viden jeg har på nuværende tidspunkt, ville det være for spinkelt et grundlag at starte en virksomhed some levevej. Jeg har nu planer om at finde mig et job ved siden af.
Prof, det bliver jeg nok ikke lige med det samme, men arbejder derhen af....*S*
Al start er smo bekendt svær.
Nu er det sådan at, A-kasserne tilbyder at give tilskud til de der ønsker at starte egen virksomhed. Så hvorfor ikke give det chancen? Ja, optimist det er jeg da. *S*

Tak for dine og jer andres feedback. Og tak fordi I gave jer tid til at svare. Noget at jeres kritik kan jeg godt bruge. Det giver stof til eftertanke

LadyHawk
Avatar billede ladyhawk Nybegynder
19. november 2003 - 08:43 #16
Hmmmm. Undskylde min brug af for mange e'er. Det skyldes at jeg ofte skriver engelsk, for derefter at skifte til dansk.  :o)
Avatar billede ronni112 Nybegynder
19. november 2003 - 15:10 #17
Var så lidt.
Og held og lykke, men husk, at det er et mættet markede.
Allerede idag, kan man få Webdesign med CMSløsninger til et par tusinde kroner.
Det er svært at få kunder, også selvom man er prof.
Men god vind fremover. Et god råd jeg lige vil give dig, er at benytte dig af Googles adwords. Læs mere om det på www.google.dk :)