Avatar billede martin_v Nybegynder
10. januar 2001 - 14:13 Der er 10 kommentarer

Meget mystisk problem

Hej Eksperter,
Så må i altså lige hjælpe mig her.
Problem:
Min maskine går på internettet via et LAN.
Jeg får access ved at bruge default gateway.
Dette har virket indtil videre men nu er noget altså gået galt.
Jeg kan ikke nå nogle URL\'er fra min browser.
Jeg kan ikke pinge en adresse (www.yahoo.com). Hvis jeg pinger yahoos ip adresse så får jeg svar.
Så skulle man tro at jeg kunne bruge yahoo\'s ip adresse i address feltet i explorer, men den går altså heller ikke.

D.V.S Jeg kan pinge ud af mit netværk, men jeg kan ikke bruge DNS opslag.

Jeg har også prøvet på mit hjemme netværk (ADSL), men her sker det samme.

Jeg køre NT 4.0

Jeg er altså fuldstændig blank....
Avatar billede k_la Nybegynder
10. januar 2001 - 14:32 #1
Har du prøvet at køre kommandoen nslookup for at få DNS regsitereinger ?

Jeg har prøvet at køre den og får dette svar:

C:\\WINNT\\SYSTEM32>nslookup www.yahoo.com
Server:  ns.get2net.dk
Address:  195.82.195.101

Non-authoritative answer:
Name:    www.yahoo.akadns.net
Addresses:  64.58.76.178, 216.32.74.50, 64.58.76.177, 64.58.76.179
          216.32.74.52, 64.58.76.176
Aliases:  www.yahoo.com

C:\\WINNT\\SYSTEM32>

Har i nogen Firewall eller anden form for \"beskyttelse\" som kunne udelukke  at informationen sendes ud ? - eller benytter i nogen af adresse områderne på jeres lokale net, så disse ikke routes ?

Avatar billede cstern Nybegynder
10. januar 2001 - 14:37 #2
Det lyder som om din DNS er nede. Prøv om du kan pinge den.
Check dine aktuelle IP settings med winipcfg.exe (køres fra start menuen).
Avatar billede martin_v Nybegynder
10. januar 2001 - 15:39 #3
NSlookup virker fint.

Men EXplore virker stadig ikke  :-(

Jeg kan få explore til at virke hvis jeg går via en proxy
Avatar billede k_la Nybegynder
10. januar 2001 - 16:08 #4
Har du checket at din explorer ikke er sat op til at udelukke WEB stedet ? (check settings under sikkerhed)
Avatar billede lojmann Nybegynder
10. januar 2001 - 16:35 #5
cstern -> Winipcfg.exe findes ikke i NT, der hedder det ipconfgi, som skal køres fra en prompt (cmd)
Avatar billede cstern Nybegynder
10. januar 2001 - 18:11 #6
sorry, havde lige overset den med NT4
Avatar billede NanoQ Nybegynder
11. januar 2001 - 13:57 #7
Du har næsten med garanti ikke opsat en korrekt DNS server.

I dine tcp/ip indstillinger kan du f.eks. angive 193.162.159.194 eller 193.162.145.130 som DNS server (evt. begge)(TeleDK\'s standard DNS\'er).

NanoQ
Avatar billede NanoQ Nybegynder
11. januar 2001 - 13:58 #8
\"DNS Server\"... jaja.. jeg HADER MIG SELV!... hehe... hvad pokker er en Domain Name Server Server? ;)

Vi nøjes med \"DNS\"
Avatar billede -mystiq- Nybegynder
11. januar 2001 - 17:46 #9
hvis du har adsl......så kan det være fordi at du under proxy settings har sat den til at automatisk skal finde ud af proxy snask !! det skal slås helt fra der skal ikke være et \"V\" hved noget som helst som nærmer sig proxy det ødelægger simpelthen hele din forbindelse!! (10hver10fald hvis du har det hos world online\"

=)) havde selv det problem =))

-MystiQ-
Avatar billede -mystiq- Nybegynder
11. januar 2001 - 17:50 #10
eller er din router ikk sat til at forwarde portene til din computer......hved http port 80 skal du logge ind på din router med telnet eller hyperterminal og skrive

set web port 8080

men ellers er der en guide til hvordan du logger ind på en cisco677 router hvis det er sådan en du har hved www.cybercity.dk/support/cisco677
-MystiQ-