Avatar billede fred2002 Nybegynder
13. november 2003 - 22:04 Der er 5 kommentarer

Harddisk larmer!?

Hej experter...
Jeg har et problem... jeg har lige kødt ny køler til min strømforsyning og til men CPU men min computer larmer som en sindsyg. Så stak jeg mit øre ind i den og opdagede at min harddisk larmede mindst lige så meget som min blæsere, men... Det har den ikke altid gjordt. jeg kæbte netop den harddisk fordi den var lydsvag, havde meget plads og var billig. Den er degyndt at larme mere her i den sidste måned og jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre. Kan man selv ordne det eller gælder garantien?

Hilsen Fred2002
13. november 2003 - 22:06 #1
Hvis der stadig er garanti på den, så gå til forhandleren.

Husk lige en sikkerheskopi inden du afleverer til forhandleren.
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
13. november 2003 - 22:06 #2
kør defragmentering .. en meget fragmenteret harddisk har det med at larme...
Avatar billede gil-galad Nybegynder
13. november 2003 - 22:07 #3
skynd dig at tage en kopi af diverse vigtige ting fra den!
Avatar billede bartfreak Nybegynder
13. november 2003 - 22:13 #4
check stikkende..O)
Avatar billede scrambler Nybegynder
14. november 2003 - 08:49 #5
Hvis det du hører er "læsestøj" (dvs. en konstant lyd når du læser fra eller skriver til disken og ellers ALDRIG) så har spiffsen ret. Hvis det er konstant, kan det være en cylinder, så følg de andre råd og tag en sikkerhedsbackup hurtigs muligt og få den ombyttet hvis garantien stadig gælder.

Ved enkelte producenter ved jeg man kan hente en lyd fil man kan afspille og så sammenligne med støjen på disken - hvis disken støjer mere, er den fejlfunktionel. Jeg har aldrig prøvet at gøre brug af dette og aner ikke om det reelt er brugbart, men ved at IBM har tilbudt det som download.