Avatar billede zildjian Nybegynder
13. november 2003 - 17:04 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

God accesspoint søges

Hej..
Jeg skal have en access point....
Den skal kunne række så langt som muligt, helst en 400-500 meter (udendørs).
Den skal være 54 MBit.
Der skal være router I, og meget gerne print server. Hvad kan I anbefale? Om den koster en tusse eller 2 gør ik så meget, så længe det er godt og stabilt:)

På forhånd tak
Avatar billede kenp Novice
13. november 2003 - 17:06 #1
når du vil have den til at række så langt syntes du så ikke lige vi skal snakke om ca. 7 - 8000 tusind i stedet for? også får du altså ikke 54 mbit hastighed, nok nærmere kun 11 mbit, da de ekstra antenner du skal bruge ikke er hurtigere!!
Avatar billede zildjian Nybegynder
13. november 2003 - 17:10 #2
Den skal ikke række så langt, men den skal kunne række ud i vores kontor (en lille bygning, som står lige op ad huset) Så det er bare for at være sikker på, at den kan nå derud...
Der er da en netgear uden router på 11 MBIt, der står til 503 M med en MBit, den koster 800... så det regner jeg da med kan lade sig gøre...
22 er også acceptabelt, hvis der er nogle fede med det...
Avatar billede kenp Novice
13. november 2003 - 17:23 #3
Hvor langt er der? 15 - 20 meter?

Jeg vil anbefale at du køber en wireless router hvor du kan skifte din antenne ud så du kan få et bedre signal! de 2 typer som kan det er d-link eller zyxel, for så hvis de ikke kan nå på standart antenner så kan du skifte dem ud med nogle bedre.
Avatar billede zildjian Nybegynder
13. november 2003 - 17:29 #4
Okay.... men kan du komme med nogle konkrete??
Jeg har selv haft kig på en tilsyneladende fed netgear, men der står bare ik noget om rækkevidden....
Avatar billede zildjian Nybegynder
13. november 2003 - 17:30 #5
altså fra det store hus er der... tja 1-2 meter, så det er ingenting ;)
Og fra der hvor access pointen står, ja så er der jo nok en 15-20 meter ... :)
Avatar billede kenp Novice
13. november 2003 - 19:42 #6
f.eks. denne her! http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1824577920

også kan man købe forskellige antenner til at monter på den hvis den ikke skulle kunne nå på en standart antenne.

Du skal dog lige huske på at det også kan være nødvendigt med en ekstra (bedre) antenne på den computer som skal stå derude for at kunne trække ind.
Avatar billede zildjian Nybegynder
13. november 2003 - 19:58 #7
Jeg kan bare ikke li, at der ikke står rækkevidde??
den er har jeg kigget lidt på:
http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1824647899

Men det er kun "PC-Land" der har den... og det er jeg da ik så glad for... ?? :-/
Avatar billede zildjian Nybegynder
13. november 2003 - 20:01 #8
Forresten, så er det PCMCIA kort, der skal modtage, så der kan ik rigtigt komme ekstra antenner på :D
Avatar billede kenp Novice
13. november 2003 - 20:23 #9
så vælg en anden fra d-link ;) men det med rækkevidene skal du heller ikke regne med på nogle af dem, du skal ikke regne med over 20 - 30 meter inden dørs og maks 100 udendørs

det med ekstra antenne så er der faktisk nogle som kan monter ekstra antenne på et pmciakort, der har zyxel lavet et!
Avatar billede zildjian Nybegynder
13. november 2003 - 20:33 #10
Men jeg synes bare jeg har set nogle fra netgear, der kan tage 503 meter udendørs...
Kender da en der har en 11 MBit accesspoint uden router, der kan det... og det passer faktisk :)
Det må da også kunne fås med router og lidt hurtigere??!
Avatar billede kenp Novice
13. november 2003 - 20:38 #11
jeg vil nærmere kalde det held! ja de skriver som regl mere end de kan! men du skal jo også tænke på hvad som kan forstyrre signalet (ydre mure, metal, strøm mv.) som kan ødelægge det !

men de flest kan nok godt række det de skriver hvis det er over åbenmark.
Avatar billede zildjian Nybegynder
13. november 2003 - 21:39 #12
Hva fanden.. :)
Nu kom jeg til at bestille D-Link Accesspoint med router og printserver/22 Mbit, der står til 400 meter udendørs og 100 indendørs... og 54 MBit PCMCIA ;)
tak for hjælpen!
Avatar billede kenp Novice
13. november 2003 - 21:46 #13
Det burde kunne række (man kan være uheldig)
Avatar billede zildjian Nybegynder
13. november 2003 - 21:49 #14
Ellers er der jo 14 dages retur ret... ;)
Men tror det gør.. for den kommer til at stå i et vindue, hvor den bar elige skal om et hjørne af huset og så ind i det andet hus (også vindue) så tror det går ;)
Avatar billede kenp Novice
13. november 2003 - 21:51 #15
det skulle det meget gerne gøre.

takker for point