Avatar billede delpiero Nybegynder
13. november 2003 - 12:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Søgefunktion i to arrays

Jeg ønsker en let forklaring(om ikke andet, en let forståelig:), på hvordan jeg laver en søgefunktion der kan søge i to forskellige arrays på en del af et variabelt navn....eksempel: jeg har et ord gummistøvle, hvordan laver jeg en funktion der er i stand til at man søger på gummi og så finder den alt der inkluderer gummi dvs. også gummistøvle!??

hjælp en mand i virkelig nød, på forhånd tak....hvis jeg ku' gi mer' end 200 havde jeg sgu' givet alle mine 3500 point :DDDD
Avatar billede arne_v Ekspert
13. november 2003 - 13:02 #1
Du løber begge dine to arrays igennem og søger på om elementerne indeholde
det søger efter. Brug indexOf til at teste med. returner resulatet i en
ArrayList.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. november 2003 - 13:06 #2
Noget a la:

public List find(String w) {
  List res = new ArrayList();
  for(int i = 0; i < a.length; i++) {
      if(a[i].indexOf(w) >= 0) {
          res.add(a[i]);
      }
  for(int i = 0; i < b.length; i++) {
      if(b[i].indexOf(w) >= 0) {
          res.add(b[i]);
      }
  return res;
}
Avatar billede arne_v Ekspert
30. november 2003 - 23:23 #3
OK ?
Avatar billede delpiero Nybegynder
01. december 2003 - 00:16 #4
hehe sorry Arne, var lidt stresset mht. Vores opgave, da Vi var lidt presset....så her får du pointene!
(o;
Tak for hjælpen....