Avatar billede jacobamundhenriksen Nybegynder
11. november 2003 - 10:32 Der er 4 kommentarer

Jeg taber mine session værdier

Jeg har oprettet en intranetstartside, hvor jeg fanger brugerens initialer (NT) og finder brugerens password. Disse oplysninger vil jeg gerne beholde under hele brugerens besøg på siden. Derfor bliver disse indlæst i session variable ved opstart, men jeg mister informationerne lige så snart jeg skifter side! Har også prøvet at indlæse dem i et frameset, men informationerne kan ikke læses på tværs af siderne.

Hvad gør jeg galt? Har det noget med indstillingerne på min ISS-server at gøre?
Avatar billede medions Nybegynder
11. november 2003 - 10:40 #1
Hmm hvis din Session() først ER oprettet, så kan den kun fjernes ved at den blver abbanded, eller at den udløber rent tidsmæssigt, jeg tror du har en Session.Abandon() et eller andet sted i dine dokumenter!

//>Rune
Avatar billede jacobamundhenriksen Nybegynder
11. november 2003 - 12:00 #2
Det har jeg ikke. Min session bliver oprettet og kan vises, men ikke når jeg skifter side.
Avatar billede medions Nybegynder
11. november 2003 - 12:37 #3
Det skal den kunne... Eller... Altså den virker selvf. ikke hvis det er du skifter til en helt anden side, altså et andet domæne, eller hvis du lukker din browser ned!

-Så skal du ud og arbejde med cookies istedet!

//>Rune
Avatar billede coolstar Nybegynder
11. november 2003 - 15:35 #4
medions du har ganske og aldeles ret, eneste forklaring kan være at session udløber via tid eller en abandon, men prøv eks. søge på abandon eller session.timeout i dine kode.

tror du finder svaret efterfølgende :)