Avatar billede rsa Nybegynder
10. november 2003 - 10:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Gå til en bestemt record

Jeg befinder mig i en Formular i Access. Jeg har tidligere lavet en Macro, der bare går til næste record (ved klik). Nu har jeg behov for, at gå til en bestemt record. Jeg kender på tidspunktet den ønskede records key. Jeg vil gerne kode det i VBA, og troede derfor jeg kunne bruge DoCmd.GoToRcord, men det kan jeg vist ikke.
Hvordan gør jeg og hvad er syntaxen?
Avatar billede larsjordan Nybegynder
10. november 2003 - 10:41 #1
lngKey = 12345 'Dette er nøglen
me.recordsetclose.findfirst "Nøglefelt = " & lngkey
if not me.recordsetclone.nomatch then
    me.bookmark = me.recordsetclone.bookmark
endif
Avatar billede rsa Nybegynder
10. november 2003 - 11:47 #2
Jeg har problemer med linie 2. Meldinger er: datamember not found.
Det hænger nok sammen med, at jeg har 4 key-felter i recorden, alle defineret som tal-felter. Jeg har kodet det på følgende måde:
IngKey = key1 & key2 & key3 & key4
Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede larsjordan Nybegynder
10. november 2003 - 12:27 #3
Hvis jeg antager at dine nøglefelters FELTNAVNE er key1,key2,key3 og key4, så gør følgende:

me.recordsetclose.findfirst "Key1 = " & xxxx & " AND Key2 = " & yyyy & " AND Key3 = " & zzzz & " AND Key4 = " & ppppp

xxxx,yyyy,zzzz og pppp skal så indeholde de værdier som du rent faktisk skal søge efter.

Alternativt...Prøv at læs i hjælpen om funktionen findfirst
Avatar billede rsa Nybegynder
10. november 2003 - 12:41 #4
Tusinde tak for hjælpen. Jeg skal nok læse FindFirst.