Avatar billede cyberm Nybegynder
10. november 2003 - 10:19 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

DVD Flash

Hej

Jeg ville hører om man kan flashe baglæns på ens DVD brænder. Har købt nogle Datamark medier, som forhandleren ikke vil bytte tilbage. Så nu sidder jeg med 100 skiver og en brænder der ikke vil brænde dem. Brænderen er en NEC 1300A, som jeg har opdateret BIOS til 1.8. Denne BIOS kan åbenbart ikke rette fejlen, og nu har jeg så hørt at en uoriginal BIOS kan rette fejlen, men denne er lavet på en 1.7 kerne, kan man så gå fra 1.8 til 1.7?
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2003 - 10:24 #1
Det skulle der ikke være noget problem i.
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2003 - 10:44 #2
Jeg tror du mener firmware'en på dit drev.
Det er normalt ikke noget at flashe en BIOS "baglængs", men jeg mener ikke det kan lade sig gøre med en firmware.
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2003 - 10:59 #3
Det er meget forskelligt om man kan flashe baglæns. Med de alle Pioneer kan man f.eks. godt, mens de fleste nye Aopen firmwares ikke kan.
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2003 - 11:00 #4
Men der er i det mindste ikke noget galt i at prøve nu da du allerede har flashet den til en nyere udgave.
Avatar billede cyberm Nybegynder
10. november 2003 - 12:38 #5
Hmmm...hvad sker der hvis flashen fucker drevet op...kan det sæ reddes ved at flashe igen med den nyeste eller er drevet kaput?
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2003 - 12:42 #6
Hvis flashingen forløber normalt burde du kunne gå tilbage til den tidligere version, men der er ingen garantier.
Avatar billede bleze Nybegynder
10. november 2003 - 13:23 #7
Nogle flasher er låst så man ikke kan gå baglens, men det kan dog være muligt at finde hacked versioner så man kan nedgradere...  Feks er Pioneer's låst, men med hacked version har jeg kunne få tilbage til en tidligere version
Avatar billede butcher99 Nybegynder
10. november 2003 - 16:31 #8
Her er linket til de forskellige typer af firmware til nec1300a.

http://forum.rpc1.org/dl_firmware.php?category=4&manufactor=23
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2003 - 08:17 #9
Lukketid?
Avatar billede cyberm Nybegynder
20. november 2003 - 11:23 #10
Jeg har ikke fået testet det af endnu....er lidt bange for at jeg skal smadre drevet.