Avatar billede jaloviking Nybegynder
07. november 2003 - 22:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

146 mail..hjæææælp

Jeg er nok lidt naiv. Nu har jeg fået bredbånd og mente for 2 døgn siden at det var tid til at se hvad nyhedgrupper er for noget.
Jeg gik ind et sted på TDC og fulgte anvisningerne for det hele, OGSÅ noget med at forvrænge sin emailadresse for at undgå spam.
Det første døgn modtog jeg 88 mail og i dag har jeg foreløbig modtaget 146 stykker.
Ca. hver anden er tilsyneladende fra Microsoft og fælles for dem alle er at de har vedhæftede filer som jeg selvfølgelig ikke åbner.
Kan det overhovedet stoppes.
Jeg vil meget nødig slette min mailadresse da det er mit domænenavn.
Jeg har AVG og ZONEALARM installeret.
Jeg er grædefærdig og håber virkelig på hjælp.
Avatar billede bredker Nybegynder
07. november 2003 - 22:19 #1
bloker afsender
så ryger de direkte i slettet post
Avatar billede bredker Nybegynder
07. november 2003 - 22:22 #2
du kan også hente Spamihilator
den er ret effiktiv
http://www.spamihilator.com/index2.php?lang=en
Avatar billede arlet Juniormester
07. november 2003 - 22:32 #3
hvis du har outlook ville jeg nok vælge http://www.spamfighter.com/
Avatar billede jaloviking Nybegynder
07. november 2003 - 22:52 #4
hej bredker
hentede straks spamihilator og det satte sandelig en stopper for spam :-)
Nu kan jeg nemmelig slet ikke hente mails.
Denne meddelelse kommer frem:
"Serveren har uventet afbrudt forbindelsen. Dette kan skyldes en fejl på serveren, netværksproblemer, eller at forbindelsen ikke har været brugt i længere tid. Konto: 'xxxx.xxxx.xx', Server: 'localhost', Protokol: POP3, Port: 110, Sikker (SSL): Nej, Fejlnummer: 0x800CCC0F"
Har du en idé om hvad der er gået galt?

Til arlet, jeg har Outlook Express, men tak for din tid.
Avatar billede fromsej Praktikant
07. november 2003 - 23:09 #5
Du er nok nødt til at slette spamihilator, og så skal du ind og ændre din mailserver, til det den var før du installerede programmet.
Avatar billede razmataz Nybegynder
07. november 2003 - 23:13 #6
Uninstaller spamihilator og prøv med mailwasher i stedet.
Avatar billede jaloviking Nybegynder
07. november 2003 - 23:13 #7
Øhhhh..... og hvad så?
Er der slet intet der kan hjælpe mig?
Avatar billede fromsej Praktikant
07. november 2003 - 23:15 #8
JO, prøv at følge de råd vi kommer med.
Avatar billede razmataz Nybegynder
07. november 2003 - 23:21 #9
Det er jo spam du modtager, og der er kun 1 kur, anti spam programmer som spamihilator eller mailwasher.. Mailwasher har den fordel at den sender en mail retur der narrer afsenderen til at tro at det er en ugyldig mail adresse den har sendt til, og det fører som regel til at afsenderen sletter din mail fra mail listen.