Avatar billede onki Nybegynder
06. november 2003 - 22:32 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Antivirus & Firewall

Jeg har lige fået en prøveversion af windows 2003 server, men nu mangler jeg en firewall og et antivirusprogram.

Det skal være gratis eller en prøveversion på min 60dg.
Avatar billede arlet Juniormester
06. november 2003 - 22:36 #1
Avast virusscanner er freeware, men har mange ting bla. autoupdate, realtimescanning og mailscanning. Derudover en rigtig god support. Dette Antivirus prg. er på fuld højde med dem man køber, hvad angår effektivitet.
Så absolut "meget for pengene"

Avast finder du her: http://www.avast.com/i_kat_6.html
Avatar billede arlet Juniormester
06. november 2003 - 22:37 #2
Avatar billede onki Nybegynder
06. november 2003 - 22:38 #3
Er det programmer der kan køre server ?
Avatar billede arlet Juniormester
06. november 2003 - 22:41 #4
Ups, det havde jeg ikke lige set...
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. november 2003 - 23:26 #5
Hmmmm. En personlig firewall er lavet til at beskytte en Personlig computer, også kaldet en PC, Ikke en server. Du skal ikke regne med den beskyttelse en personlig firewall giver dig på en server, produktet er simpelthen ikke lavet til det. Hvis der bare er tale om lidt lej et par måneder, så er en personlig firewall da bedre end ingen ting, man lav ikke noget alvorligt på denne server.
Hvis du skal værlge en personlig firewall, skal du vide at der findes 3 af disse, der har certificering, nemlig Norton's, Mcafee's og Sygate's, min anbefaling går der til sygate, lige som Arlet. (ZA kan jeg derimod ikke anbefale på nogen måde. Teknisk er den nok lige så god som sygate, men den er så kendt at oplysningerne om hvordan den omgås er ret lette at finde)

Mht antivirus anbefaler jeg at du følger arlets råd, han ved hvad han taler om
Avatar billede onki Nybegynder
07. november 2003 - 12:34 #6
Jeg bruger den ikke som server. Jeg bruger den kun til leg, og skal derfor kun beskytte den enkelte computer.
Avatar billede arlet Juniormester
07. november 2003 - 12:42 #7
Så er det avast og sygate, du skal bruge....
Avatar billede onki Nybegynder
07. november 2003 - 13:10 #8
Kan jeg få et direkte link til download af en gratis version af avast?
Avatar billede onki Nybegynder
07. november 2003 - 13:50 #9
Er ikke nødvendigt. Avast kan ikke installeres på serverversioner.

Findes der ikke et godt antivirusprogram til en server, der kører som workstation?
Avatar billede jeb321 Nybegynder
22. december 2003 - 00:20 #10
Gå ind på www.kerio.com der skal du hente Kerio WinRoute Firewall 5
den er til server