Avatar billede jan350 Nybegynder
03. november 2003 - 12:43 Der er 1 kommentar

win4lin installation og opsætning

Har Linux Suse Office Desktop.Har fået win4lin til Linux Suse. Win4lin kan køre windows 98 på Linux. Jeg har lagt cd-rommen i drevet og vil ikke installere.
Hvordan installerer man win4lin,jeg er ny linux bruger.
Jeg ved ikke om man skal ændre kerne og hvordan opsætter jeg win4lin.
              Jan350

  brtronborg@msn.com
Avatar billede vkjaersgaard Nybegynder
03. november 2003 - 14:58 #1
Hej
Klik på dit skrivebords CD-rom ikon, så du får Cd-drevet monteret et sted.
Giv root lov at bruge din X-skærm med "xhost +"
Bliv root med su.
Gå til CD-rom drevet med "cd /media/cdrom". Find "win4lin-install" or something, kør det med "./win4lin...install..something"
Vær på internettet, inden Du starter.
Download den nye loader
Lad win4lin afgøre om Din kerne er understøttet, evt. gennem download af ny kerne. For at kunne gøre dette skal du lade dig registrere, men det er vel også ok.
Følg anvisningerne. Det er ikke så svært.
Når Du skal køre videre efter genstart (som alm bruger i ny kerne) skal du bare starte installeren igen i en shell. Tast noget med "win4lin-install..."

ok?
mvh
Verner Kjærsgaard