Avatar billede henningc Nybegynder
08. januar 2001 - 00:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

kapacitet for brænder

Har jeg nok kapacistet til en brænder med 24 ram og harddisk på 2 gigabite
Avatar billede driis Nybegynder
08. januar 2001 - 00:58 #1
JA, men du skal nok ikke regne med at kunne bruge din PC til noget andet, mens der brændes. Hvis du tænker på en 12x/16x brænder kan der måske også blive et problem med HD->CD overførselshastigheden.
Avatar billede driis Nybegynder
08. januar 2001 - 00:58 #2
Øhh, det var et svar, anyways.
Avatar billede krusell Nybegynder
08. januar 2001 - 01:12 #3
Tjae, det er lidt lidt, medmindre du har burnproof, kommer der nok nogle buffer underrun, fejlbrændinger
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
08. januar 2001 - 01:20 #4
mon ikke man kan sætter bufferen op?
Avatar billede krusell Nybegynder
08. januar 2001 - 01:26 #5
joe, det kan man vel, men.. Ok, jeg kender ikke så meget til det, kun fra nogle af mine venner der brænder for mig, men i princippet kan man godt brænde under de forhold, men ville nu ikke forsøge selv...
Avatar billede thor_herlin Praktikant
08. januar 2001 - 07:43 #6
Du har kapacitet nok til at brænde, det er bare et spørgsmål om hvor lang tid det tager, men jeg vil dog foreslå dig at sætte din virtuelle hukommelse til at du selv vil bestemme den, og så sætte den til min 300 Mb.
God fornøjelse.
Avatar billede wisen Nybegynder
08. januar 2001 - 08:06 #7
Hvor \"stor\" er din processor ? Hvilken type HD er det ? Som driis skriver er det primært HD -> CD overførslen som betyder noget. Ved en brænding på 1x skal HD levere ca. 300Kb/s, og da en brænder kun har 2-4 Mb buffer kan denne hurtigt tømmes.
Avatar billede sikos Nybegynder
08. januar 2001 - 08:48 #8
Umiddelbart ser jeg ingen problemer i, at brænde med den opsætning du nævner. Jeg har selv en pentium 90 Mhz med 2 Gb HD og 32Mb ram som \"brændermaskine\". Før i tiden kørte jeg med 4X HP og der var ingen problemer. Nu har jeg købt en 12X plextor med Burnproof og der er SLET ingen problemer.
Med venlig hilsen
Brian Hansen
Avatar billede henningc Nybegynder
09. januar 2001 - 01:22 #9
Først tak for gode svar til en amatør der håber på yderlig svar på nedenstående.
<min maskine er en pentium 75
burn proof er det et program der skal købes eller hvad?
Den brænder jeg tænker på at købe er en bilka model: Samsung Cd-rw 8x4x32x brænder inkl.Nero burningsoftwar.
Venlig hilsen Henning
Avatar billede krusell Nybegynder
09. januar 2001 - 03:36 #10
Burnproof er noget som plextor har lavet.
Det er noget hardware (mener jeg) som gør at du ikke kan få bufferunderrun
Den venter bare til bufferen er klar igen...
Avatar billede wisen Nybegynder
09. januar 2001 - 07:50 #11