Avatar billede titanextremer Nybegynder
02. november 2003 - 22:03 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Det underligste problem til Dato, har brug for Pro hjælp..

Okay Det her er en hel Roman, Men jeg håber Da en af jer Experter kan Over komme at læse det *GG*
Okay Lad os Starte fra Begyndelsen.
For et par måneder siden, Besluttede jeg at der Skulle gøres noget Rigtig Drastisk ved min computer,Så jeg tog mig lidt af bankens lomme penge på forskud. Og Købte ind til den store guld medalje. ¨
( nu Skal jeg gøre det så Detalierede som muligt) Jeg købte:
[Msi Starforce] Geforce FX5900 128MB DDR, AMD Barton 2500, 3 Blokke 256DDR Pc3200 Ram,Asrock K7S8X motherbord,En 80GB + en 40GB 7200 Rpm Maxtor Fluid, Zalman Kobber Cpu Køler.
Det hele fik jeg sat i mit gamle Kabinet, hvilket jeg kørte med UDEN problemer i ca. 1½ månede, før jeg købte Min kammerats gamle Acer2 Termal Take Kabinet. Og Der Startede problemerne, Ca. 2 uger efter jeg havde skiftet kabinet Startede ALLE mine spil at Hakke og hoste når jeg kørte dem på fuld Details, Resolution osv. Hvor de ellers kørte Strålende før. Jeg tænkte PIS! og kom til at kigge på kravene til mit Geforce kort, Hvor jeg fandt ud af at jeg havde en ALT for lille Strøm Forsyning jeg kørte med en 300W hvor der stod minimum 350W som krav til Grafikkortet.. (Skal lige siges jeg fik den 300W, sammen med det nye kabinet) så jeg smuttede hen til min kammerat for at få fat i en større.. heldigvis havde han en brugt 500W strøm forsyning som jeg fik. jeg gik hjem og satte den i og Tænkte "nu er mine problemer væk" men nej, Det var de bare ikke.. så jeg geninstallerede min windows XP (som ligger på min 40GB), For kun at opdage at det var akurat det samme.. Mystisk.. Så jeg tog hjem til min kammerat for at prøve mine hardware dele af i hans computer.. Først satte vi mit grafikkort i. Og det kørte uden problemer, Derefter mine ram, som virkede en smugle langsommere end hans block 512 pc2700 ram..  Anyways virkede det ikke som et hardware problem, så jeg rettede min opmærksomhed på mit software.. Drivere,directx,windows opdatereinger,bios osv.. Der lagde jeg mærke til at mit Asrock bundkort kun understøttede 1 slot med pc3200 ram, som jeg køre med i 3 slots.. og jeg tænkte at det helt sikkert var derfor, så jeg prøvede at sætte mine ram ned til at køre 133mhz, stadig samme problem.. så nu er jeg endelig ved at løbe ganske tør for ide´r jeg håber virkligt at en af jeg kan fortælle mig lidt om hvad fejlen er.. nu har i jo læst min roman hehe..
Et løsende svar vil blive Belønnet!
mvh. lasse petersen.
Avatar billede kop Nybegynder
02. november 2003 - 22:11 #1
jeg ville nok prøve at øge spændingen på cpu en .det er muligt at den ikke kan følge med. men kun et hug op ad gangen
Avatar billede titanextremer Nybegynder
02. november 2003 - 23:11 #2
øge spændingen på min cpu ?? hvordan gør man det ??
skal lige siges at jeg ikker 100% inde i det hele endnu..
Avatar billede halifax Nybegynder
02. november 2003 - 23:32 #3
Er det her ikke specifikationerne for din CPU
2500+ Barton, reel clock 1.833 MHz, FSB 333 MHz

dvs den er li'som "født til" at køre med PC2700 (DDR333) RAM.

Hvorfor egentlig sætte dine ram ned til 133MHz - i stedet for at prøve med 166MHz. Og har du prøvet at køre dit system med kun ´´en ram klods sat i?
Avatar billede kop Nybegynder
03. november 2003 - 08:31 #4
Du øger spændingen på cpu i bios.omkring samme sted som du ændre din MHZ halifx har ret du skal også prøve at ændre din MHZ et skridt af gangen for at se om den fryse HUSK at skrive ned hvad du ændre /når vi taler bios.
Avatar billede egidiussen Nybegynder
03. november 2003 - 10:58 #5
Hejsa
Eftersom problemet først opstod efter du fik nyt kabinet, så er jeg tilbøjelig til at tro, at det kan være en kortslutning mellem kabinet og bundkort - sørg for at du har sat nok at de der afstandstykker i messing på inden du montere bundkortet - du kan evt. montere bundkortet ovenpå den antistatiske pose som du fik det i.

Skipper
Avatar billede titanextremer Nybegynder
03. november 2003 - 23:46 #6
Hejsa Skibber Og alle i andre, mange mange tak for alle svarene.. Dejligt at se at der er nogen der gider tage sig tid (o:, Jeg har lige været nede i den lokale butik og købe mig Det nyeste Asus bundkort.. Som understøtter Alle mine ram... (Heldigvis), Da jeg kom ned i butikken havde forhandleren Det præcist samme problem med sin computer.. som han også lige havde sat i et Termal Take Kabinet.. Underligt hehe.. Nå men vi fik da skiftet mit bundkort og Der er stadig de samme problemer (ØV ØV ØV).. Men min kammerat fik dog en ide.. Han sagde at han havde haft noget der lignede det samme problem, med hans computer.. Hans Grafikkort begyndte at sike "Tik Tik Tik Tik" når han kørte store spil, han prøvede at skifte Strømforsyning hvilket åbenbart hjalp, Så kom jeg hjem.. Helt håbløs til mode.. Lige indtil jeg så skibbers Svar... Er det muligt at det har noget med det at gøre ??? i det tilfælde hvad er det så præcist jeg skal gøre ?? jeg vil utroligt gerne have det kørende igen.. Håber virklig en af jer kan komme med den rigtige løsning..
på forhånd mange tak
Hilsen Lasse.
Avatar billede egidiussen Nybegynder
04. november 2003 - 11:16 #7
Jeg havde samme problem, hvor min grafik begyndte at opføre sig underligt. Som en allersidste løsning lagde jeg som sagt min anti-statiske pose mellem bundkort og kabinet - skruerne skal bare skrues gennem posen. Det er et meget kendt problem hos IT-butikkerne som ofte får "defekte" bundkort tilbage - de tester dem og de viser sig at virke alligevel..

PRØV MIT FORSLAG (selvom jeg ved det er træls at skille hele lortet igen).

Skipper
Avatar billede titanextremer Nybegynder
04. november 2003 - 17:28 #8
jamen det vil vi lige prøve, selvom min kammerat er lidt skeptisk da han er sikker på at det ikke vil virke.. da der stadig er forbindelse til kabinettet via skruerne..
Avatar billede egidiussen Nybegynder
04. november 2003 - 17:49 #9
Hvis der ikke er sat nok afstands-stykker i kabinettet, så kan der godt være en kortslutning..
Avatar billede titanextremer Nybegynder
05. november 2003 - 11:44 #10
okay.. nu Tror jeg at jeg har fundet ud af det...
jeg prøvede med 2 blokke ram i mit nye bundkort, istedet for 3.. og wupti så virkede lortet igen.. men det er pisse mystisk, da man skulle syntes det skulle fungere bedere med 756 DDR istedet for 512 når bundkortet understøtter 3 blokke med pc3200..
nogen ide hvorfor ???
Avatar billede halifax Nybegynder
05. november 2003 - 12:28 #11
Ja, det er fordi du har sat den op til at benytte Dual Channel DDR RAM (klogt nok) og som PC3200 understøtter. De skal netop sidde som sæt a to.
Det var bare af spørgsmålet ikke til at se, at du kørte Dual Channel konfiguration. Så havde nogen nok skudt sig ind på problemet lidt før.
Men never mind - tillykke med den kører    :)
Avatar billede titanextremer Nybegynder
06. november 2003 - 23:21 #12
Mange Tak for alle de gode svar, de har været både kreative. og gode.. og jeg kan bestemt ikke klage over at min post er blevet ignoreret hehe..
jeg syntes både Halifax og egidiussen har fortjent pointene... Så jeg har givet jer 100 hver... Mange tak for hjælpen.. håber jeg kan komme igen en anden gang hvis det skulle blive nødvendigt..
Kan i alle hygge jer
Mvh. Lasse petersen.