Avatar billede bif_pin Nybegynder
02. november 2003 - 14:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opret genvej og overfør den til start mappe i C++

Jeg skal lave et program som opretter en genvej på et program og flytter det hen i start mappen på adr:

C:\Documents and Settings\All Users\Menuen Start\Programmer\Start

Jeg aner ikke hvordan jeg skal gøre det og så er jeg tilmed stresset (Er jo ikke den bedste hjælp).
Jeg sidder med C++ Borland Builder.

Min tidsfrist er desværre kort så jeg håber på et hurtigt svar fra en venlig sjæl(gerne med kode).

MVH Tom
Avatar billede zyxtem Nybegynder
02. november 2003 - 16:27 #1
#include <cstdlib>

system("Her kan du indsætte dos-komandoer");

En doskomando til at oprette genvejen og en til at flytte den. (kan ikke lige huske dem)

De der programmerer meget ville nok ikke vælge denne løsning men håber du kan bruge den
Avatar billede bif_pin Nybegynder
02. november 2003 - 16:59 #2
Kan man oprette en genvej med en dos kommando?
Avatar billede zyxtem Nybegynder
02. november 2003 - 17:23 #3
en .bat fil der kører programmet kunne være en anden måske bedre løsning. Den er nem at lave med fstream
Avatar billede arne_v Ekspert
02. november 2003 - 17:41 #4
Du kan læse her hvordan du gør det i C/C++:
  http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/shellcc/platform/shell/programmersguide/shell_int/shell_int_programming/shortcuts/shortcut.asp

(og så er det bare at oprette shortcuttet i den rigtige path)
Avatar billede bif_pin Nybegynder
07. november 2003 - 09:24 #5
Tak for hjælpen.
Jeg deler points imlelem jer. Jeg skal bare have svar fra dig Zyxtern

MVH TOM
Avatar billede bif_pin Nybegynder
16. november 2003 - 15:57 #6
zyxtern mengler stadig et svar for at give dig halvdelen af points