Avatar billede jacpet Nybegynder
30. oktober 2003 - 20:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Dell Inspiron 4000 - Win XP - LAN kobler fra og til uafbrudt

Jeg har en standard Inspiron 4000, hvorpå der er installeret Win XP pro.
Alt ser ud til at fungerer og det er win's egen driver der bruges til kortet (intel 8255x-baseret)
Problemet består i at at LAN forbindelsen kobler til og fra hvert 10. sek. Beskeden lyder "Et netværkskabel er ikke tilsluttet".
Den grønne diode ved porten blinker hhv. grøn/gul/ingenting.
Avatar billede tweakii Nybegynder
30. oktober 2003 - 21:00 #1
Meget sansynlig at der er et netkabel der ikke sidder ordentlig i
Avatar billede jacpet Nybegynder
30. oktober 2003 - 21:04 #2
Kablet klikker ordentligt i, og der er også udslag på switch'en hver gang dioden blinker grønt ved porten.
Avatar billede janpo Nybegynder
30. oktober 2003 - 21:11 #3
Kunne det tænkes at der er problemer med "Auto Negotiation" d.v.s. aftalen mellem switch og netkort hvilken hastighed, der skal vælges ? Kan du prøve med en anden switch type ?
Avatar billede jacpet Nybegynder
30. oktober 2003 - 21:17 #4
Switch'en er en 10/100 Mbps ligesom netkortet. Forbindelseshastighed og duplex står til autogenkend.
Avatar billede jacpet Nybegynder
30. oktober 2003 - 21:20 #5
Jeg kan gå på nettet, uden om switch'en..... Der er ingen forskel på om jeg bruger et twisted eller ikke twisted kabel fra switch'en.
Avatar billede jacpet Nybegynder
30. oktober 2003 - 21:26 #6
Problemet er løst.... "Janpo" du var på sporet, jeg skulle skifte hastighed, nedsat til 10 Mbps med fuld duplex. Tak....
Avatar billede jacpet Nybegynder
30. oktober 2003 - 21:29 #7
Janpo, skrive et eller andet så jeg kan give dig point....
Avatar billede janpo Nybegynder
30. oktober 2003 - 21:30 #8
Svar