Avatar billede dtlje Nybegynder
30. oktober 2003 - 15:10 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Hvordan ser man hvor stor processer der i computeren

Hej

Ved mange modeller efterhånden når man går ind og skal se hvor stor en processer der i computeren og man højreklikker på " min computer " og kigger på egenskaber står der f.eks i dette tilfælde at computeren er:
x86 Family 6 Model 11R Stepping 1. Er det så en p4 f.eks eller er der et skema et eller andet sted man kan se det ???
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
30. oktober 2003 - 15:14 #1
kig i din BIOS eller egenskaber for denne computer -> hardwarefanen -> Enhedshåndtering

/Christian
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. oktober 2003 - 15:41 #2
hent Sandra her http://www.sisoftware.net/
Avatar billede kbonline Nybegynder
30. oktober 2003 - 15:41 #3
2 metoder :

sluk computeren, tænd igen, og hold øje med opstarten der hvor rammen tælles op - lige over ram optælling står xx mhz = hastighed.

højreklik på "denne computer" vælg egenskaber, Vælg fanebladet "enhedshåndtering" i listen finder du "processor" der vil str. stå.

(ved windows XP skal du under "egenskaber for system" vælge fanebladet "hardware" og derunder vælge "enhedshåndtering"
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. oktober 2003 - 15:43 #4
i Windows kan du trykke på tasterne Winkey + Pause eller højreklikke på Denne computer på skrivebordet.
Avatar billede dtlje Nybegynder
30. oktober 2003 - 15:49 #5
hey jep ved godt at man kan gå ind i bios og se det men tænkte måske at der også er en anden måde, en hjemme side hvor der er et skema eller configurator hvor man kunne slå det op.
Avatar billede dtlje Nybegynder
31. oktober 2003 - 08:32 #6
nå det er nok den eneste mulighed at kigge i bios eller installere et program som f.eks sisoft. Tak for svarene og jeg deler dem ud mellem jer. Håber det er ok.
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. oktober 2003 - 09:48 #7
takker for pointene..
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
31. oktober 2003 - 15:23 #8
takker :)