Avatar billede leiflassen Nybegynder
28. oktober 2003 - 22:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

TomTom Navigator kan ikke finde data

Det gælder en hp iPAQ Pocket PC h2210
Batteriet har været ude ved en fejl nogle få sekunder, men da det blev sat på plads virkede TomTom Navigator ikke mere.
Jeg har prøvet at slette Navigator programmet og reinstallere, men nu kommer et vindue frem med følgende meddelelse: "Cannot dermine location og data. Please re-installdata and/or application"
men det har jeg jo prøvet.
Det var forøvrigt heller ikke muligt at reinstallere Danmarkskortet igen. Her kommer meddelelsen: "Cannot connect to your device"
Men der skulle være forbindelse gennem Active Sync.

Hvordan kommer jeg videre, så jeg igen kan bruge TomTom Navigator?
Avatar billede ffn Nybegynder
28. oktober 2003 - 23:01 #1
har du prøvet med en afinstall og så en reinstall - altså ikke bare slette mappen, men fjerne det via "remove-funktionen.."
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
28. oktober 2003 - 23:03 #2
"Skud i tågen"
Hvad med en Hardreset ???

MC
Avatar billede ffn Nybegynder
28. oktober 2003 - 23:18 #3
det var det jeg ville prøve at undgå ved at prøve det andet først... men et hardreset vil løse det...! men, men der er vel nok en "blidere" løsning
Avatar billede leiflassen Nybegynder
29. oktober 2003 - 03:12 #4
Jeg har prøvet en afinstall og en reinstal, det løste ikke problemet.
Jeg er nybegynder både her og med iPAQ.
Så jeg spørger hvordan laver man en Hardreset?
Bliver alle de indlæste programmer så slettet? Jeg mener også Windows?
LL
Avatar billede benny.dk Nybegynder
29. oktober 2003 - 08:35 #5
En hard reset udføres ved at man trykker og holder knap 1 og 4 ned (de to yderste) og samtidigt trykker stylus ind i reset hullet bagpå.

ALT bliver slettet, undtagen ROM data, hvor windows og office ligger.
Avatar billede jbredal Nybegynder
29. oktober 2003 - 10:48 #6
Jeg har haft samme problem, at TomTom fjernes hvis PDA'en løber tør for strøm. Jeg tror at det hænger sådan sammen, at programmer som ikke er en del af selve systemet (execl, word etc.) automatisk fjernes når strømmer løber ud.

Jeg har løst problemet ved at købe et Secure Digital Card og lægge TomTom programmerne ind på dette kort. Et Secure Digital Card på fex 256 MB gør også, at du kan have store lande inde (fx Tyskland, Frankrig). Herved sikrer du at prgarmmet ikke fjernes.
Du kan selv bestemme hvor TomTom skal placeres når du installerer produktet. Sig nej til den automatiske placering og vælg i stedet Storage Card (som er lig med det Secure Digital Card du indsætter i PDA'en).

Alteternativ skal du altid sørge for, at PDA'en får strøm.

Hvis du ikke kan få adgang til Active Sync så forsøg enten at installere dette prgram igen eller tag USB'en ud og sæt den ind igen i PC'en indtil du får adgang.
Avatar billede leiflassen Nybegynder
06. november 2003 - 19:20 #7
Tak for svarene, problemerne med Navigator er løst.
Da det var umuligt at installere Danmarkskortet på h2210 fra min stationære PC selv om der var forbindelse til PDA´en, så installere jeg ActiveSync programmet på en bærbar.
Så kunne jeg pludselig installere alle programmer og havde også ret til at bestemme placeringen af alle programdele.
Så jeg kan nok spekulere et stykke tid på, hvorfor jeg ikke kunne installere Danmarkskortet men godt nok de andre programmer fra den stationære PC.
Forøvrigt som foreslået af jbredal ligger Navigator nu på en SD Card.