Avatar billede ras2000 Nybegynder
28. oktober 2003 - 12:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

history.length, men kun bagud

Jeg vil gerne have en tilbageknap i min hjælpetekst. Den skal så kun være vist når der rent faktisk er en side at gå tilbage til. Jeg ville så bruge history.length > 0, men så kommer min tilbageknap også frem hvis der er en side at gå frem til. Er der en måde at dele history op i to dele, frem og tilbage?
Sitet kan ses på http://www.mucdesign.dk/taget/index.htm
Avatar billede roenving Novice
28. oktober 2003 - 15:39 #1
Nej, history-objektet kan du ikke kigge ind i !-)

-- en fornuftig sikkerhedsforanstaltning, men du kan da undersøge document.referrer, som indeholder url'en til den side, der har refereret til din side !-)
Avatar billede ras2000 Nybegynder
28. oktober 2003 - 15:43 #2
Ja, den kender jeg godt, men det er da lidt underligt at man ikke kan få at vide hvor i history arrayet man befinder sig. Jeg er ikke interesseret i url'en, men bare om man er på history[0] eller ej.
Avatar billede roenving Novice
28. oktober 2003 - 15:45 #3
Hvis der er en referrer er der jo en tilbage-mulighed ?-)
Avatar billede ras2000 Nybegynder
28. oktober 2003 - 15:55 #4
Øv, der troede jeg lige du havde ret. Problemet er at det ligger i en frame, så referreren er framesiden. Jeg tror jeg prøver at løse problemet via asp, der er en streng der fortæller hvad emne man åbnede siden i. Den må kunne hentes og sammenliges.
Avatar billede roenving Novice
28. oktober 2003 - 15:58 #5
!-(
Avatar billede ras2000 Nybegynder
26. november 2003 - 14:06 #6
LUK