Avatar billede homemicky Nybegynder
27. oktober 2003 - 20:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

"partionering" med ghost 7.5

Hej hej

Jeg kune godt tænke mig, at vide om man kunne lave image som delte harddisken op i f.eks 20% NTFS drev og 80% NTFS drev. Hardware konfiguration er ens, dog er harddiskene forskellige størrelser. Er det muligt og hvordan gør man det?
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. oktober 2003 - 20:31 #1
Det er, så vidt jeg ved, kun Drive Image der kan partitionere - i mindre grad.
Så nej det er ikke muligt med Norton Ghost.
Avatar billede ahw Praktikant
27. oktober 2003 - 20:45 #2
Man kan sagtens clone med Ghost f.eks. Ghost 2003 kan gøre det - og hvis man vil have mere avancerede muligheder, så er det Ghost 7.5 (mest til netværk)

Det vil sige at du i praksis "kloner" drevene: se f.eks. :

http://www.symantecstore.com/dr/sat/ec_MAIN.Entry17c?CID=48782&SID=27674&SP=10007&PN=5&PID=426995&DSP=&CUR=840&PGRP=0&CACHE_ID=48782
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. oktober 2003 - 20:53 #3
ahw> du har så sandelig ret i det du skriver - det er bare ikke det han efterlyser ;)
Avatar billede homemicky Nybegynder
27. oktober 2003 - 21:04 #4
Jeg har fundet ud af med gdisk at man kan bruge kommandoen f.eks gdisk /sz:20P så laver gdisk en partition på 20 procent men kan ikke få det til at virke. Gad vide om deter fordi at det er NTFS drev den ikke kan se. Men hvis nu scriptet virkede, så kunne man vel lave en lille systemdisk med Gdisk, og en bat fil som fortalte at den skulle partionere, så ville det næste være ok! Bortset man skulle genstarte et par gange, og det er jo ikke særlig fedt i en virksomhed hvor serverrummene ligger i hver sin ende af firmaet.
Avatar billede homemicky Nybegynder
27. oktober 2003 - 21:06 #5
altså et image af systemdisk (format /s) med gdisk og bat fil med scriptet, hvor den så bagefter skulle slette sig selv.