Avatar billede raos Nybegynder
06. januar 2001 - 13:59 Der er 14 kommentarer og
4 løsninger

Resize partition med Win2k Server på

Jeg har en 45 GB disk med Win2k Server installeret. For at kunne Ghoste partitioen skal jeg have en anden partition at lægge imagefilen. Men jeg kan ikke finde ud af og resize partitionen og oprette en ny. Partition Magic 6 brokker sig over at den ikke er kompatibel med win2k server..

Hjælp....
Avatar billede cstern Nybegynder
06. januar 2001 - 14:09 #1
I det tilfælde er du nok nød til at installere en ekstra harddisk og lægge image over på. Det er selvfølgeligt lidt svært hvis du ikke lige står med sådan en ved hånden, men måske kan du låne dig frem.
Jeg tror ikke der findes et værktøj der kan resize W2KS, desværre.
Avatar billede k_la Nybegynder
06. januar 2001 - 14:38 #2
Prøv med Paragon programmet på denne side

http://winfiles.cnet.com/apps/nt/backup.html

Avatar billede k_la Nybegynder
06. januar 2001 - 14:40 #3
Paragon Partition Manager 2000 - de påstår at de kan resize NTFS
Avatar billede cstern Nybegynder
06. januar 2001 - 14:54 #4
Det kan Partition Magic også -spørgsmålet er om server versionen af w2k er understøttet.
Avatar billede raos Nybegynder
06. januar 2001 - 15:54 #5
Nå nu har jeg prøvet Paragon. Min bedste overbevistning er at det nok ikke er kompetibelt med windows 2000 server - for når programmet startes gik pc\'en i sort - og nu kan den ikke indlæse windows 2000 server længere - øv øv
Avatar billede k_la Nybegynder
06. januar 2001 - 17:06 #6
Det gør min også! - men kom igen efter ca 2 min.  dumpede en errorfil - jeg har ingen forklaring
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2001 - 02:49 #7
Jeg har hørt, at man aldrig må flytte med windows200 servers filer, så bliver de nullet, også kan man starte helt forfra med konfigurationen. Så skulle det være lige meget hvilke programmer man flytter det rundt med. Man kan mig bekendt ikke ghoste en windows 2000 server. Jo forresten måske kan ImageCast IC3 v 4.1 klare det.
Avatar billede raos Nybegynder
07. januar 2001 - 12:18 #8
ahh - jeg er ikke enig i at man ikke kan ghoste en 2000 server. En af mine kammerater gør det faktisk uden problemer.
Avatar billede hotpop Novice
08. januar 2001 - 13:53 #9
Partition Magic 5.01´s bootdisketter kan gøre det!
Avatar billede svein Nybegynder
08. januar 2001 - 14:11 #10
Du skal enten bruge;
Partition Magic 5.01 - PM 6.0 duer ikke! eller
Server Magic 4.0 som er specialtilpasset WinNT server og Win2000 server og kan også de nye Volums Sets i Win2k.
Avatar billede cstern Nybegynder
08. januar 2001 - 14:16 #11
svein: Meget interessant. Kan du fortælle noget om hvorfor at 6\'eren ikke virker? Er det fordi man bevidst ønsker at \'pushe\' servermagic frem for PM, så man har lavet en slags software lock - eller er der en teknisk forklaring?
Avatar billede svein Nybegynder
08. januar 2001 - 14:26 #12
cstern>Det er nok for at nu har de lanceret et specielt produkt til servere (Server Magic 4.0) og en til workstations (Partition Magic 6.0) og så kan de få solgt nogle flere licenser!?
Teknisk ved jeg ikke hvad der skal være til forskel på en NTFS partition på en server og en workstation!
Avatar billede cstern Nybegynder
08. januar 2001 - 14:34 #13
OK - tænkte det nok ;-) - altså det første du skrev.
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2001 - 14:41 #14
Partition Magic er da ikke til at lave imagefiler med, det må da være en forveksling af Drive Image® Pro eller hvad?
Avatar billede cstern Nybegynder
08. januar 2001 - 14:50 #15
kharder: Resize partition står der i overskriften :-)
Avatar billede hotpop Novice
08. januar 2001 - 14:59 #16
kharder> han skal have lavert en partition som hans ghost kan ligge på... ;-) Derfor Partition Magic...
Avatar billede nighthawk Nybegynder
11. januar 2001 - 23:28 #17
Du skal bruge servermagic som er specielt til Windows 2000, har selv lige givet vores winnt drev noget mere space og det virker og du har nu også muligheden for at lave et komplet image som kan restores på en anden server :-==
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2001 - 00:24 #18
ImageCast IC3 v 4.1