Avatar billede jclarsen Nybegynder
25. oktober 2003 - 15:37 Der er 10 kommentarer

Download af billed

Jeg vil gerne have det sådan, at jeg kan lave en download af et billede, hvor den bliver downloadet (ligesom ved f.eks. *.exe filer). Altså hvor billedet ikke bare bliver vist i Internet eksplore.

Nogen der kan hjælpe??????????
Avatar billede ztyxx Nybegynder
25. oktober 2003 - 15:40 #1
du kan evt. pakke det i en .zip fil, og linke til den, så bliver du spurgt om du downloade
Avatar billede arne_v Ekspert
25. oktober 2003 - 15:42 #2
Eller bare kalde den .gif.x i stedet for .gif !
Avatar billede jclarsen Nybegynder
25. oktober 2003 - 15:46 #3
kan man ikke komme udenom at man skal pakke det. Vil gerne gørre det nemt for brugeren
Avatar billede ztyxx Nybegynder
25. oktober 2003 - 15:48 #4
jo, hvis du gør som arne foreslår, så skal du bare gøre brugeren opmærksom på at det skal omdøbes
Avatar billede jclarsen Nybegynder
25. oktober 2003 - 15:49 #5
det ved jeg godt......men har erfaring med at man ikke kan finde ud af det heller.....(forstådet hvem der kan)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
25. oktober 2003 - 15:50 #6
hehe
Avatar billede freakk Nybegynder
25. oktober 2003 - 16:00 #7
skal det være PHP / HTML / ASP eller?...
Avatar billede jclarsen Nybegynder
25. oktober 2003 - 16:03 #8
helst PHP eller HTML
Avatar billede squashguy Nybegynder
25. oktober 2003 - 16:07 #9
hvis du bruger php, kan du lave en "download manager"..

download.php?fil=billed.jpg

hvor du upload filen til brugeren, og smider en header på, så brugeren altid få download boksen frem.
Avatar billede squashguy Nybegynder
25. oktober 2003 - 16:09 #10