Avatar billede dm0108 Nybegynder
22. oktober 2003 - 18:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hente web side ned fra frontpage

Jeg vil gerne hente et helt websted med alle sider og billeder ned fra en server for at arbejde med det offline i frontpage. Jeg kun adgang til serveren via frontpage fordi siden desværre er lavet med frontpage extensions/tema, temaet forsvinder hvis man går ind via ftp.
Hvordan gør jeg
22. oktober 2003 - 18:54 #1
Opret et nyt tomt websted i FrontPage.
Vælg Filer->Importer, og indtast adressen på det websted du ønsker at importere.
Avatar billede ahw Praktikant
23. oktober 2003 - 21:37 #2
Du bliver nødt til at iagttage følgende: websider, der IKKE er lavet med FP kan ikke uden videre importeres.Du kan naturligvis gøre som erikjuul skriver, men hvis siderne ikke er forbundet med hinanden på samme måde som i FP, så kan du ende med at skulle importere hver side for sig selv - hvilket ikke just er let, hvis hjemmesiden har mange billeder og grafikting knyttet til sig.

Så korrekt: importer i menuen "filer" og angiv adressen fra den aktuelle hjemmeside og så se, hvad der sker - men HUSK endelig: fjern fluebenene i siden med begrænsninger áf antal Kb til import. De er som default sat til nogle lave værdier, og det kan betyde at du ikke får det hele med - eller i hvert fald så meget med som muligt.
24. oktober 2003 - 12:18 #3
ahw>> Det er ikke korrekt, at sider der ikke er lavet med FP, ikke kan importeres.
Avatar billede ahw Praktikant
31. oktober 2003 - 13:58 #4
Må jeg i al stilfærdighed bede dig om at nærlæse mit svar: "websider, der IKKE er lavet med FP kan ikke uden videre importeres." Og læg især mærke til:

IKKE UDEN VIDERE.

Jeg taler altså ikke om sider fremstillet i FrontPage, men alene sider, der er lavet med alle andre webediteringsprogrammer.

Desuden synes jeg at du skulle have anført den oplysning, nemlig at der som default findes en begrænsning på antal kB,underordnede websider m.v., som betyder at man kan risikere kun at få adgang til noget af hjemmesiden, hvis man ikke er opmærksom på at fjerne "fluebenene" ved disse begrænsninger.

Endelig skriver jeg: "Du kan naturligvis gøre som erikjuul skriver, men hvis siderne ikke er forbundet med hinanden på samme måde som i FP, så kan du ende med at skulle importere hver side for sig selv - hvilket ikke just er let, hvis hjemmesiden har mange billeder og grafikting knyttet til sig."

Altså, man kan kun importere hele webstedet uden problemer, hvis selve linkstrukturen er som i FP - er den ikke det - f.eks. hvis hjemmesiden er lavet med GoLive - så vil du ikke kunne importere hjemmesiden direkte med alle billeder, links m.v., men du skal så importere lidt ad gangen (side for side, grafik for grafik.

Jeg mener altså at mit svar er det mest fyldestgørende, men pyt - sådan er der jo så meget. dm0108 vælger at foretage det, som er enkelt beskrevet - og så kan det da være at han er tilfreds med det, indtil han næste gang vil fremstille websider, hvor antallet af kB er væsentligt større end de 500 kB, der er sat som default grænsen. Så kan han jo komme tilbage og klage sin nød.