Avatar billede emsen Nybegynder
22. oktober 2003 - 10:08 Der er 12 kommentarer

Excel - flere bruger får denne besked - kan ikke finde OLE

Vi er ca 15 brugere af Microsoft Office 2000, som hele tiden får et vindue med beskeden "kan ikke finde OLE" når man lukker dette vindue fremkommer vinduet "fejl under initaliseringen af VBA bibliotekerne, og derefter lukker Excel. Derudvoer får vi flg. beskeder i Word " Dette dokument kunne ikke registreres. Der vil ikke kunne oprettes kæder fra andre dokumenter til dette dokument"
Vi køre alle sammen Windows 2000. Jeg har prøvet at køre online virus check fra McAfee.com og reslutatet - ingen virus. Jeg tror at det er en form for virus, men aner ikke hvad jeg skal gøre, da jeg søgt i 8 timer på nettet.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
22. oktober 2003 - 10:11 #1
OLE er en funktion som bl.a. Office programmer benytter til at sammnekæde flere forskellige dokumenter.

Mit bedste bud at prøve at reinstallere Office eller ihvertfald at prøve at reparere installationen.
Avatar billede emsen Nybegynder
22. oktober 2003 - 10:15 #2
Det er en løsning, men jeg havde håbet på at der var en anden løsning, for er det en virus, så får vi vel ikke fjernet problemet bare ved at reinstallere office.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
22. oktober 2003 - 10:18 #3
jeg kender desværre ikke til en virus der forårsager nævnte fejl.
Avatar billede emsen Nybegynder
22. oktober 2003 - 10:20 #4
OK - jeg venter lige og ser om der kommer andre løsninger på banen. Tak for hjælpen.
Avatar billede emsen Nybegynder
22. oktober 2003 - 10:49 #5
Er der andre gode ideer.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
22. oktober 2003 - 13:40 #6
Må sige at jeg er enig med rune.rasmussen. Ole er noget Office bruger, og har du mistet det, må du foretage en rep af Office pakken.
Avatar billede emsen Nybegynder
22. oktober 2003 - 13:48 #7
Hvis i prøver at se under andre office problemer her på siden. Så kan i se at d. 20 oktober, er der en anden bruger der har lagt nøjagtig samme fejl ind som et sprøgsmål. Jeg syntes at det virker meget lumskt, da det præcis var denne dato at vores problemer startede. Den anden fejl er beskrevet under overskriften DETTE DOKUMENT KUNNE IKKE REGISTRERES MM. OG DEN GIVER 200 POINT!!
Avatar billede aovergaard Nybegynder
22. oktober 2003 - 14:03 #8
Jeg skal gerne tjekke din computer for virus for dig. Du skal regne med at det vil tage mig ca. 1 tim. at gå den igennem. Jeg er først hjemme kl. 22 fra arbejdet, så det kan først blive derefer.

Du skal installere to små programmer på din computer. Det ene hedder Spybot og det andet HijackThis. Begge programmer finder du under værktøjer på Spywarefri.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
Når du har installeret Spybot, skal du som det første hente de sidste nye opdateringer til programmet. Derefter skal du køre en scanning med Spybot, og fjerne alt det snavs, som det eventuelt finder.

Derefter skal du installere og køre HijackThis. Klik på .exe filen, så kører programmet, klik på scan, klik på save log, kopier loggen, og læg en kopi herind.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede jkrons Professor
22. oktober 2003 - 18:51 #9
Avatar billede jkrons Professor
27. oktober 2003 - 08:22 #10
Var der noget af det, der hjalp?
Avatar billede mile Juniormester
30. oktober 2003 - 07:55 #11
Vi har haft mange at disse sager her. Det skyldes at der mangler en sikkerhedsopdatering vedr. Blaser virussen. Hvis man ikke har opdateringen på, så kan inficerede maskiner i netværket stå og sende "ukorrante pakker" til maskinen, også selv om den ikke selv er inficeret. Så I skal lige en tur til MS og hente opdatering til det styresystem I nu måtte have. Hvis I som vi har Windows 2000, så skal man minimum have SP3 på for at kunne lægge opdateringen på.
Avatar billede mile Juniormester
30. oktober 2003 - 07:56 #12
Jeg mener naturligvis Blaster virussen.