Avatar billede claushoejbjerg Nybegynder
21. oktober 2003 - 23:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Indsættelse af worddokumenter i FP

Hvordan overfører man worddokumenter til sin hjemmeside i Frontpage, hvis man ønsker at opretholde den oprindelige formatering?

Har prøvet: Indsæt fil, kopier og sæt ind,
Avatar billede gertp Nybegynder
22. oktober 2003 - 12:43 #1
gem blot .doc filen på webserveren, og lav et link til den
Avatar billede ahw Praktikant
22. oktober 2003 - 19:59 #2
Klik på filer i menuen "indsæt" for at få vist dialogboksen "Vælg fil". Vælg word-filen og klik på åbn for at indsætte teksten fra filen på websiden. Teksten i filen konverteres til HMTL (FrontPage 2002) og indsættes derefter på siden - fuldstændig som hvis du selv havde skrevet teksten direkte på siden.Den oprindelige formattering bevares.

Hvis du har valgt det, som du skriver, går det ikke - filen skal konverteres til html-kode via FrontPage. Det sker ikke hvis du blot kopierer filen, idet det der er en kopi af teksten, du benytter og ikke html-formatteringen.
Avatar billede ahw Praktikant
22. oktober 2003 - 22:55 #3
Mit svar var faktisk korrekt, men du afviser det - er det ikke lidt fedtet? :-)
Avatar billede claushoejbjerg Nybegynder
23. oktober 2003 - 00:26 #4
Jo, egentlig :-)
Jeg brugte gertp's korte svar, og det virkede med det samme. Så derfor...
Avatar billede ahw Praktikant
23. oktober 2003 - 21:32 #5
Du glemmer blot et par ting her: Fordelen ved "min" metode er at du kan nøjes med at operere med html-versionen. Du behøves ikke at have en doc version som master.
Ulempen ved "din" metode er at det kræver at læseren har Word eller Wordviewer installeret.

Ulemperne ved "min" metode er så at hvis dokumentet indholder f.eks. grafik elementer,så oprettes der en mappe som hører til html-dokumentet. Du kan dog altid gemme html-version i som doc-version igen.

Ved "din" metode skal du derfor lave et link, så dine brugere kan downlade Wordviewer for at de kan se dokumenterne.

Derfor mener jeg at mit svar er bedre, da det for brugerne koster mere besvær (eller kan komme til det) - "din" metode kan du så forbedre ved at lave et link til at installere PDF-reader fra Acrobat, så de kan læse dine dokumenter.

Filerne kan ende med at fylde mindre afhængigt af indhold og inkluderede
skrifttyper,
filen kan beskyttes i forskellige niveauer med password samt af layout og sikre at kvalitet stemmer overens med kilde-filen.

filerne kan ende med at fylde mindre afhængit af indhold og inkluderede
skrifttyper,
filen kan beskyttes i forskellige niveauer med password samt at layout og
kvalitet
stemmer overens med kilde-filen.

Vi burde i det mindste have delt vores points :-) - nu får jeg jo ingen julegaver I år,så ...