Avatar billede tkoc Nybegynder
21. oktober 2003 - 01:09 Der er 5 kommentarer

MSN protcol 9 problemmer i C#

hej jeg har et projekt jeg fant på nette hvor jeg kunne sende en besked til en på msn bare ved at hvide hans signin navn og denbesked jeg ville sende jeg har lave det så det kunne køre på en webservice men og det virke indtil at nogle hos ms mente at detvar smart at opgradere til MSNP9 og nu virker det ikke projekte kan hentes på http://www.foli.org/imclient.rar det det er for meget at poste i forumet håber der er en der kan hjælpe mig
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
21. oktober 2003 - 08:57 #1
Der er nok desværre ikke så meget at gøre... Microsoft har lukket for andre klienter end MSN Messenger og Windows Messenger - angiveligt på grund af sikkerheden, men der er vist ikke nogen tvivl om, at det er for at holde 3. partsprogrammer ude af netværket.

http://www.infoworld.com/article/03/08/19/HNmsnlockdown_1.html

Så du kan altså ikke længere sende beskeder over Messenger :-(
Avatar billede tkoc Nybegynder
21. oktober 2003 - 15:13 #2
det passer jo så ikke både trillian og min msn i linux virke med protocol 9
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
21. oktober 2003 - 15:16 #3
Okay, det kan så være de har fundet en midlertidig løsning - men jeg tror desværre godt du kan regne med, at der bliver lukket helt ned for andre klienter end Microsofts egne :-(
Avatar billede tkoc Nybegynder
21. oktober 2003 - 15:23 #4
nej for som jeg har læst det på newz er der kan man bare snakke med ms så gav de løsningen
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
21. oktober 2003 - 15:41 #5
Ja okay, og det står faktisk også i artiklen:

"It is our expectation that those who use our service with unlicensed or unauthorized third-party clients will likely not be able to log on after Oct. 15," Sundwall said. "We would encourage those third parties to contact us to work out agreements by which they can continue to have their customers access our network."

Så du bliver nødt til at kontakte Microsoft og lave en aftale med dem - ligesom blandt andet Trillian har gjort...