Avatar billede ddkserv Nybegynder
20. oktober 2003 - 21:32 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Underligt Tv-out problem. Geforce 2 mx400 64mb

Hejsa, Jeg sad her den anden dag i ferien og hygge mig med at installer mine nye lydisolerende måtter i mit kabinet. (og da virkede mit tv-out inden jeg gik igang)
Det gik også fint nok lige indtil jeg skulle start min computer igen.... hmmmmm windows xp loader.... og så kom der en fejl og "dum" som jeg nu var havde jeg glemt at slå "reboot on error" fra.... nå ligemeget... så jeg geninstallerede mit xp... dejligt nok... havde en masse skrammel anyway....
Så sidder jeg nu her og har et seriøst problem med mit tv-out.
Underligt nok virker producentens driver ikke... dvs. skærmen går i sort og det sammen sker hvis jeg bruger nvidia's opdaterings driver. Så jeg tænkte.... ahhh hvad men at installer Service pakke for windows xp... men nej hjalp ikke.
producent er:Inno3d
Type:Geforce 2 mx400 64mb
Kortet køre meget fint med windows xp almen driver til mx400 men der er ingen tv-out mulighed :(( dog kan jeg brug, noget der hedder tv-tool men det er ikke tilstækelig da jeg VIL have en "ordenlig" driver til at køre tv-out.
Jeg ser i øjeblikket kun to muligligheder... a. kortet er defekt b. windows xp er defekt... ehhh nå ja det er det jo ;)

Nogen der kan "få liv" i mit geforce 2 kort med tv-out?
Avatar billede ddkserv Nybegynder
20. oktober 2003 - 21:39 #1
Prøver at installer Directx 9 og driver back efter....
Avatar billede ddkserv Nybegynder
20. oktober 2003 - 22:10 #2
Virkede ikke.... kunne kun få en 4 farvers skærmopløsning pga. enhedsfejl... hmmm underligt.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
21. oktober 2003 - 18:13 #3
har du tjekket i hardware manager at windows har tildelt de rigtige resourcer til kortet?
at de ikke evt. er reserveret af et andet stykke hardware..
Avatar billede ddkserv Nybegynder
21. oktober 2003 - 20:18 #4
yeps.... køre fint med de gamle driver (som ikke suporter tv-out) plus at tv-tool kan give mig et tv-out signal....
Avatar billede ddkserv Nybegynder
21. oktober 2003 - 20:20 #5
hvad jeg mener er at resourcer konflikter ikke og det er lidt svært og se om de skulle gøre det hvis jeg genstart min computer og der kommer sort skærm plus at den klager sig ikke om det...
Avatar billede ddkserv Nybegynder
21. oktober 2003 - 20:24 #6
fandet lige ud af at mine spille ikke køre ordenlig mere.... den "crasher" sort skærm efter kort tid med de gamle (de eneste der virker) driverne.... hmmm skod... men for at se lyst på det, så er det vil et godt våben mod ludomani hehe ;))
Avatar billede webmasterdk Praktikant
22. oktober 2003 - 14:53 #7
Hvad med "Sidste kendte fungerende opsætning"?
Avatar billede ddkserv Nybegynder
23. oktober 2003 - 20:41 #8
"Sidste kende fungerende opsætning" ja sjovt du siger det.... prøvede jeg faktisk.. blå skræm hurtigt efterfulgte af en dejlig genstart...
Avatar billede ddkserv Nybegynder
23. oktober 2003 - 20:44 #9
Lyder til ingen rigtig har kommet med noget... og da tv-tool indtil videre kan løse køre tv-out... er det vel den eneste løsning tilbage....
Tak for kommentarende men jeg tro jeg kun kan konludere at windows xp er noget lort.
Avatar billede ddkserv Nybegynder
24. oktober 2003 - 16:38 #10
45.23_win2kxp_international_whql.exe
Den driver løst mit problem... hvad end det var?!?!