Avatar billede ritten Nybegynder
04. januar 2001 - 14:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

sprog

jeg søger et script der kan sende brugerne hen til den side der passer bedst til deres sprog, altså er deres browser på engelsk ryger de til en engelsk side, og er den på dansk, ryger de til en dansk side....
Avatar billede vandhunden Nybegynder
04. januar 2001 - 15:25 #1
Er du sikker på at du vil have det? Der er mange danskere som faktisk foretrækker at brugue engelske programmer...
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
04. januar 2001 - 16:37 #2
Prøv dette:

if (navigator.appName == \"Netscape\"){
    temp = navigator.language
}else{
    temp = navigator.systemLanguage
    }
document.write(temp)

Det skulle returnere en-us, da eller lignende.
Jeg kan bare ikke teste det, for jeg har ikke de forskellige browsere der skal til.

Så vidt jeg ved returnerer navigator.language sproget for windows, ikke browseren.

i stedet for document.write(temp) må du naturligvis skrive noget med:

if (temp==\"da\") location.replace(\"index_da.html\")
Avatar billede ritten Nybegynder
04. januar 2001 - 17:04 #3
jeg prøver
Avatar billede cyberesben Nybegynder
04. januar 2001 - 21:54 #4
jeg ville sgu blive irriteret over at havne på den engelske version af din side hver gang...

lav noget i PHP i stedet som checker hvor i verden folk faktisk sidder... altså hvad deres hostname ender på!

i øvrigt lav for guds skyld en mulighed for at vælge andre sprøg
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
05. januar 2001 - 08:57 #5
cyberesben > Helt enig
Avatar billede ritten Nybegynder
05. januar 2001 - 13:36 #6
tak for alle kommentarerne de vil blive taget til efterretning. og tak for et godt svar der virker