Avatar billede sputz Nybegynder
18. oktober 2003 - 22:22 Der er 3 kommentarer

Opsætning af netværk mellem win 98 og win xp

Hey jeg vil høre om nogen kan guide mig igennem at opsætte et netværk mellem et windows 98 system og et xp. Jeg har nemlig en hele harddisk som jeg skal have oveført til en xp computer men mit xp gik ned. Den siger noget med en korrupt system32/config/security fil som jeg reparerede men nu vil den ikke gå ind på skrivebordet.. Så nu vil jeg bare overføre mine filer til en anden com mens tid er. Men hvordan gør jeg lige? Fra 98 til xp.. netværk..!
Avatar billede fromsej Praktikant
18. oktober 2003 - 22:27 #1
Hvordan reparerede du?
Med SFC /scannow, eller en fuld Repair?
Avatar billede topsite Nybegynder
18. oktober 2003 - 22:29 #2
98:
Højreklik på Andre Computere på skrivebordet, dobbeltklik på TCP/IP-protokollen og sæt
IP-adressen til: 10.10.10.1
Subnet-maske: 255.255.255.0
> OK > OK!
XP:
Højreklik på Netværkssteder på skrivebordet, højreklik for "LAN-forbindelse 1" og vælg egenskaber - dobbeltklik på TCP/IP-protokollen og sæt
IP-adressen til: 10.10.10.2
Subnet-maske: 255.255.255.0
> OK > OK!

---
98:
Højreklik på C: evt. D: osv. og vælg: Sharing/Fildeling - eller noget i den stil, og aktiver her
---
Fra Windows XP maskinen åben denne computer og i Adresse baren, hvor der nu står "denne computer" skriv: \\10.10.10.1

Sådan! :)
Avatar billede chanlo Nybegynder
22. februar 2004 - 00:10 #3
topsite>> man skal vel have en router/scwitch imellem eller hvad ??
sputz fik du det til at virke ??