Avatar billede flodden Nybegynder
04. januar 2001 - 14:25 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

An. Virus

Hej !!!!
Det kan godt være det lyder åndsvagt, men kan virus overføres fra en computer til en anden på en cdrom med spil feks, Sims, altså hvis jeg har fået en virus der gør at mit Sims spil ikke virker og jeg så låner spillet ud kan virusen så overføres til den computer som låner spillet via den cdrom som spillet er på, det skal tilføjes at det er et
legalt købt spil, ikke noget med hjemme brændte spil. Min datter har nemlig lånt vores \"Sims living it up\" og det reagerer på akkurat samme måde på hennes 2 computere det virker heller ikke. Jeg giver gerne 30 point
for et godt svar for jeg er ret træt af Sims spil.
      På forhånd tak
      flodden
Avatar billede xtom2 Nybegynder
04. januar 2001 - 14:29 #1
Ja, det kan godt lade sig gøre at overføre vira på den måde.
Hvordan opfører spillet sig?
Avatar billede fcs Novice
04. januar 2001 - 14:29 #2
Nej, da der ikke kan gemmes på en cd-rom der er købt, kan der heller ikke komme virus på den. Da det er HØJST tvivlsomt (umuligt) at der er virus på den fra starten, er det nok ikke en virus der er problemet.
Avatar billede spm. Nybegynder
04. januar 2001 - 14:30 #3
Nej, ikke når virussen ikke ligger på cd\'en.
Avatar billede keysersoze Guru
04. januar 2001 - 14:30 #4
der burde ikke kunne lade sig gøre på en CD-ROM da der ikke kan skrives på den sådan bare uden virdere...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. januar 2001 - 14:31 #5
Som FCS siger: Hvis der ikke var virus på CD\'en fra starten, så kan der heller ikke komme det.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
04. januar 2001 - 14:31 #6
Ups. Jeg så ikke \"altså hvis jeg har fået en virus\".. jeg forholdte mig til om en CD-ROM kan brændes med vira og derfra blir distribueret :)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
04. januar 2001 - 14:34 #7
Der er en del yderligere hjælp at hente fra deres \"FAQ\"-ting på http://thesims.ea.com/us/support/index.html =)
Avatar billede flodden Nybegynder
04. januar 2001 - 18:46 #8
Til alle
tak for hjælpen, det er pudsigt nok xtom der har hjulpet mig bedst så han får de 30 point
                      tak skal i have
                        flodden
Avatar billede fcs Novice
04. januar 2001 - 18:58 #9
Ja, men han gav dig et svar som ikke var direkte forkert. Men det kan man også blive hjulpet af???? Det kan da godt være at xtom løste dit problem med Sims, men har svarede rent faktisk forkert på dit spørgsmål. At han så som en ekstra lille service gav dig et link til hvor du kunne finde hjælp om hvorfor er da fint - det kan man da godt belønne med et par point, men han svarede forkert på dit spørgsmål. Vi andre kan ikke hjælpe på en god måde, når vi ikke ved hvad det egentlige spørgsmål er. Her var du altså ude efter at få hjælp til at Sims virkede og ikke som det står ovenover finde ud af om virus kan smitte fra en købt CD.

Jeg er ikke sur eller noget, men bare lidt irriteret over at svare korrekt på et spørgsmål og så se pointne gå til en anden som svarer forkert på spørgsmålet.

Ha\' en fortsat god aften ;-)
Avatar billede flodden Nybegynder
05. januar 2001 - 13:24 #10
til fcs
jeg tror der er noget du har misforstået, mit oprindelige spørgsmål gik på om man kan overføre virus på en spil cd, at det tilfældigvis var Sims har ikke noget at gøre med han fik pointene, for min skyld kunne i alle godt få 30 point, men grunden til jeg ikke gav jer alle det er at så går
der inflation i pointsystemet hvis man bare sjasker rundt med point....  :-)
              flodden
Avatar billede fcs Novice
05. januar 2001 - 14:25 #11
flodden>> Helt OK med mig, men hvorfor gav du så ham der svarede FORKERT pointne. Det er det der er mit spørgsmål??? Du kan ikke gemme noget på en købt spil-CD. Derfor kan der heller ikke være virus på den, med mindre at spilfabrikanten har udgivet en CD der er inficeret med virus, hvilket ikke er sandsynligt. Derfor er svaret NEJ og ikke JA, som xtom svarede.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
05. januar 2001 - 17:55 #12
Principielt kan det jo godt lade sig gøre, derfor er et \'NEJ\' ikke korrekt, bare fordi du mener sandsynligheden er minimal. Jeg har selv oplevet det to gange.

http://www.eksperten.dk/spm/41806