Avatar billede need-help-2 Nybegynder
18. oktober 2003 - 18:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bestillingsform til e-mail med variabler

Kære Eksperter

Jeg ved ikke helt om det er den rigtige kategori.

Jeg ønsker jeres eksperthjælp til at udarbejde en bestillingsform, hvor værdierne bliver tilsendt til en e-mail adresse. Jeg har set et tidligere spørgsmål (http://www.eksperten.dk/spm/309643) angående samme, og denne løsning passer faktisk perfekt til mine behov. Jeg har prøvet at bruge denne kode, men jeg kan ikke få det til at virke.

Det er ligemeget om det bliver programmeret i PHP eller ASP. Essensen er, at en af jer eksperter har mod på at hjælpe mig til at få en sådan bestillingsform til at virke. Jeg nævner for en god ordens skyld, at jeg ikke er nogen ørn til programmering!

Håber at nogle kan hjælpe mig. Venter spændt.
Avatar billede detox Nybegynder
18. oktober 2003 - 18:47 #1
Jeg har på et tidspunkt lavet en i php. Der er 3 filer og den fylder en del, så jeg vil ikke umiddelbart poste den her & nu.
Avatar billede serverforum.dk Nybegynder
19. oktober 2003 - 08:26 #2
<?

  $values = array_merge($HTTP_GET_VARS, $HTTP_POST_VARS);
  foreach ($values as $key => $value) {
      $formdata .= "$key =>\t$value.\n";
  }
  mail("johndoe@somewhere.dk", "Bestilling", $formdata);
  print 'Mail sent.';

?>

That´s it.

mvh ServerForum.dk
Avatar billede need-help-2 Nybegynder
19. oktober 2003 - 11:53 #3
> detox: Ville det være muligt at sende filerne til mig pr e-mail eventuelt med en hjælpende forklaring til installation?

> serverforum.dk: Jeg må desværre indrømme, at jeg ikke helt er med her. Jeg søger også kode til selve formen og det javascript, som skal lægge priser sammen, når man indtaster hvad man ønsker at bestille. Men du skal have tak for responsen alligevel :-)
Avatar billede detox Nybegynder
19. oktober 2003 - 12:31 #4
Det blev kun til 2 filer. Du kan hente dem her:
http://www.buksevand.dk/test/mailforms.zip
Og så må du sige til hvis du får brug for hjælp til at rette dem til. Hvis du forventer at modtage mange ordrer, kunne det være rigtigt smart at lægge data'ene i en database osse, for nemmere at holde styr på dem.
Avatar billede need-help-2 Nybegynder
19. oktober 2003 - 18:30 #5
> detox: Jeg takker for filerne og vil prøve dem inden for de nærmeste dage.

Hvis andre har andet materiale, hører jeg meget gerne om det!
Avatar billede detox Nybegynder
19. oktober 2003 - 22:00 #6
Ok, der er javascript til at udregne priser og validere input i formen. Det skulle nok være muligt at rette til, ift. til dine behov. Ligesom sidernes dessign har noget tilbage at ønske, men det kan fx styres med et css ark.
Avatar billede need-help-2 Nybegynder
25. oktober 2003 - 12:43 #7
Lukker