Avatar billede soren23hansen Nybegynder
16. oktober 2003 - 04:57 Der er 1 løsning

Lav DropDownList fra ens kode

Jeg vil gerne vide hvordan man lave en dropDownBox ud fra ens kode. Det skal ikke være en statisk dropDownBox fordi den skal laves ud fra et array der der har skiftende størrelse og tekst.
Avatar billede oswald Nybegynder
16. oktober 2003 - 20:49 #1
Jeg skal lige forstå hvad det er du vil.
Vil du oprette en dropdownbox dynamisk eller vil du vedligeholde elementerne i en dropdownbox dynamisk?

Hvis du vil oprette den dynmaisk skal du lave noget i stilen med
        Me.ComboBox1.Items.AddRange(New Object() {"en", "to", "tre"})
        Me.ComboBox1.Location = New System.Drawing.Point(120, 96)
        Me.ComboBox1.Name = "ComboBox1"
        Me.ComboBox1.Size = New System.Drawing.Size(121, 21)
        Me.ComboBox1.TabIndex = 0
        Me.ComboBox1.Text = "ComboBox1"
        Me.Controls.Add(Me.ComboBox1)

Hvis du bare vil vedligeholde elementerne dynamisk kan du bruge følgende funktioner.
        Me.ComboBox1.Items.Clear()
        Me.ComboBox1.Items.Add("en")
        Me.ComboBox1.Items.Add("to")
        Me.ComboBox1.Items.Add("tre")