Avatar billede spectrum Nybegynder
13. oktober 2003 - 20:27 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Microfon virker ikke

jeg har sat en microfon i min com men den virker ikke hvad skal jeg gør
Avatar billede zimes Nybegynder
13. oktober 2003 - 20:38 #1
Gå ind i "Lydstyrke" og vælg Indstillinger->egenskaber
Vælg "Indspilning" og sørg for at Mikrofon er krydset af. Afkryds "vælg" og skru op for volumen. Hvis det ikke virker så skal der rodes med alt muligt.
Avatar billede Beach Mester
13. oktober 2003 - 20:38 #2
Har du husket at slå den til i mixeren?
Avatar billede zimes Nybegynder
13. oktober 2003 - 20:39 #3
Brug "sndrec32.exe" (også kaldet "Lydoptager") til at teste om du kan optage noget med mic'en.
Avatar billede spectrum Nybegynder
14. oktober 2003 - 01:18 #4
jeg har prøvet at bruge lydoptager og der virker den ikke hvad skal man så gøre
Avatar billede halifax Nybegynder
14. oktober 2003 - 01:55 #5
Har du sat den i det rigtige stik i dit lydkort?

Hvis microfon er slået til i lydmikseren og stikket er sat rigtigt i og den stadig ikke virker, er der vist kun at sige, at den ikke duer. Få den byttet.
Der er vel ikke en lille knap på den til at "slå fra/slå til".
Avatar billede victor-1 Nybegynder
14. oktober 2003 - 03:09 #6
Dobb. klik på det lille højtaler-ikon nede ved uret. Det åbner dialogboksen "Master Volume" Der vælger du menupunktet "Indstillinger" dernest undermenuen "Egenskaber"
Sørg for at der er en prik i "Afspilning" og derunder i scroll-menuen skal der være flueben ud for "Microphone"
Dernest skal du i samme undermenu ("Egenskaber")sætte prik i "Indspildning" og på samme måde i scroll-menuen, sætte flueben ud for "Microphone"
Inden du taster "Ok" for at gemme dine valg, skal du igen lige sætte prik i "Afspilning"
Så skulle det være muligt, at se skyderen for lydstyrke til mikrofonen og derunder, må der naturligvis ikke være flueben ved "Slå fra"

Nu skulle din mikrofon virke. Gør den ikke det, er den i stykker!

/victor-1
Avatar billede victor-1 Nybegynder
14. oktober 2003 - 03:13 #7
Det sku' ha' været et svar :o)

/victor-1
Avatar billede spectrum Nybegynder
14. oktober 2003 - 15:59 #8
tak for det ellers gode svar men det virker stadig ikke har testet min microfon ved at sætte den i min minidisc og der virker den godt nok så den fejler ikke noget andre ideér
Avatar billede victor-1 Nybegynder
14. oktober 2003 - 16:16 #9
Det kan jo meget vel være dit lydkort der er i stykker. -
Prøv f. eks. at låne et andet hvis det er muligt - og find ud af det på den måde.
Du kan også forsøge, at opdatere din driver til lydkortet.

/victor-1
Avatar billede victor-1 Nybegynder
14. oktober 2003 - 16:19 #10
I "Enhedhåndtering" må der ikke være nogle gule markeringer.
Hvis det alligevel skulle være tilfældet, kan det være her probl. ligger.
Forsøg da, at opdatere driverne de stedder den er gal.

/victor-1
Avatar billede halifax Nybegynder
14. oktober 2003 - 21:39 #11
Når du går i Kontrolpanel -> Multimedier på faneblad Lyd, har du så dit lydkort sat til som Foretrukken enhed under Indspilning?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
19. oktober 2003 - 10:09 #12
Fik du løst problemet ?
Avatar billede lax_de_lux Nybegynder
20. oktober 2003 - 01:14 #13
Prøv at downloade den nyeste Microsoft DirectX 9b her: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=141D5F9E-07C1-462A-BAEF-5EAB5C851CF5&displaylang=en
Det løste præsis samme problem for mig.
Held & Lykke
Avatar billede victor-1 Nybegynder
26. oktober 2003 - 12:09 #14
Lukketid ?
Avatar billede spectrum Nybegynder
26. oktober 2003 - 17:32 #15
Den virker stadig ikke har ellers installeret driver til både lydkort og det hele og gjort alt hvad i har skrevet
Avatar billede victor-1 Nybegynder
26. oktober 2003 - 19:34 #16
Du skriver du har gjort alt hvad vi har skrevet.
Gælder det også forslag om, at bruge et andet lydkort og/eller en anden mikrofon ?

Prøv at skrive de ting ned du har afprøvet !

/victor-1
Avatar billede victor-1 Nybegynder
10. november 2003 - 18:24 #17
Feedback
Avatar billede spectrum Nybegynder
13. november 2003 - 04:30 #18
tak for hjælpen victor-1 du har gjort dit for at løse mit problem derfor får du point af mig
Avatar billede victor-1 Nybegynder
13. november 2003 - 17:52 #19
Takker, men fik du det ordnet vil vi da gerne se løsningen her ;o)