Avatar billede lsim Nybegynder
03. januar 2001 - 11:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

XAL regnskab navn

Hvordan ændrer jeg navnet på et regnskab i XAL?
Avatar billede annamil Nybegynder
03. januar 2001 - 11:19 #1
Det nemmeste er at gøre det i stifinderen med en almindelig omdøb. Klik på regnskabet med højre musetast og vælg omdøb og så kald regnskabet det nye navn, du må kun ændre de tre bogstaver/tal efter punktummet. Husk det er bedst med tre tal. Concorde er ikke glad for at der bliver brugt bogstav-kombinationer, der kunne forveksles med dens eget og D0S\' programmeringssprog.
Avatar billede lsim Nybegynder
03. januar 2001 - 11:28 #2
Ja det er mig, der udtrykker mig dårligt og sådan set har du jo svaret på mit spørgsmål. Så du får de 60 points.

Så må jeg jo bare lægge nogle flere oveni for at få svar på det, jeg ville spørge om :-)

Når man vælger Dagligt/Generelt-Skift regnskab, fremkommer der to kolonner hvor den ene hedder \"navn\" og den anden hedder \"beskrivelse\"
Og det er denne beskrivelse, jeg gerne vil ændre.
Avatar billede annamil Nybegynder
03. januar 2001 - 11:34 #3
Beskrivelse er et felt der kommer ovre fra firmakartoteket, så hvis du ændrer firmanavn, så ændrer du også beskrivelsen.
Avatar billede lsim Nybegynder
03. januar 2001 - 11:38 #4
Yeps
Tak for hjælpen :-)