Avatar billede genixdk Nybegynder
12. oktober 2003 - 00:41 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

av. på DVD-r

Er det muligt at ligge avi eller mpg filer ud så man kan se det på ens dvd maskine. Hvilket program skal bruges? nogen der kan konvetere det til DVD format?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
12. oktober 2003 - 00:54 #1
du skal vist bare have lavet dem om til type SVCD.. se om dit brænder program ikke kan gør det..
Nero burning Rom ( www.ahead.de ) kan vist gøre det..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
12. oktober 2003 - 00:55 #2
Avatar billede henninga Novice
12. oktober 2003 - 00:55 #3
Ja. Filerne skal være i et format der hedder MPEG-2.
For at lave dine filer om kan du eventuelt benytte dette program:
ftp://ftp.pinnaclesys.de/driver/pc/TRex/
Vælg TRex 1.7.4 zip-filen.
Det er en 30-dages prøveversion.

Du kan brænde dem med dit brænderprogram ved at vælge at brænde video.
HenningA
Avatar billede jimsim Nybegynder
12. oktober 2003 - 02:18 #4
Der er mange forskellige programmer der kan det du søger... Men du bliver nødt til at undersøge om din DVD-afspiller kan læse dit format. Nogle kan ikke, andre kan kun DVD-r, nogle kun DVD+r og andre igen DVD+rw. Nogle afspillere kan klare alle alm. formatter(+-). Du bliver nødt til at kigge på din producents hjemmeside.
Avatar billede foxskywalker Nybegynder
12. oktober 2003 - 10:27 #5
Jeg mener at det er muligt for nogle afspillere at afspille film direkte fra skiven, min kan i hvert fald fra CD'er har dog ikke prøvet med DVD'er endnu alt hvad der er i MPEG-1 eller 2 (lidt sværere med AVI medmindre man har en af de nyeste der understøtter dette) Det bedste du kan gøre er at få fat i en DVD-RW og se om det virker så splitter du nemlig ikke en af DVD-r'erne af ved testen :D
Avatar billede foxskywalker Nybegynder
12. oktober 2003 - 10:29 #6
Foresten er det ikke sikkert at din afspiller understøtter SVCD fra DVD-r skiver det er nemlig ikke så mange der gør da det er en anden standart i forhold til DVD standarten.
Avatar billede genixdk Nybegynder
12. oktober 2003 - 12:14 #7
Nice Henninga. Det ser godt ud er lige ved at konvetere familie filmen, så skriver lige om det hele virkede. Og så giver jeg points :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
15. december 2003 - 17:12 #8
feedback..
Avatar billede henninga Novice
15. december 2003 - 20:53 #9
Det må være en lang film :o)
Avatar billede genixdk Nybegynder
16. december 2003 - 00:10 #10
lykkedes mig aldrig ordenligt....