Avatar billede spectrum Nybegynder
10. oktober 2003 - 16:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

kvalitet til rimelige penge (ca.2000kr)

Hvilket digital kamera skal man købe hvis man vil have et kvalitets kamera der koster omkring de 2000kr eller under! hvor mange megapixels er nødvendigt for at få kvalitets billeder til privat brug er 3 nok eller hvad!!! hvilke modeller og hvilke forhandlere skal man kigge efter??? på forhånd tak!!!
Avatar billede fido82 Nybegynder
10. oktober 2003 - 16:58 #1
ville anbefale dig et canon A40, de er ved at være nede i pris, og har fornuftig optisk zoom på også
Avatar billede spectrum Nybegynder
10. oktober 2003 - 16:59 #2
hvad er det vigtiske optisk eller digital zoom
Avatar billede janemil Nybegynder
10. oktober 2003 - 17:05 #3
Canon A70 2.849
Canon Ixus v3 3.195
Nikon 2100 2.138
Kig på www.edbpriser.dk
http://dk.kelkoo.com/b/a/c_124901_digitale_kameraer.html

Optisk Zoom er rigtig zoom. Digital zoom kan man selv lave i et billede behandlings program,

Gode fotolinks
www.fotoportal.dk
www.fotokritik.dk
http://dk.kelkoo.com/b/a/c_124901_digitale_kameraer.html
Avatar billede janemil Nybegynder
10. oktober 2003 - 17:06 #4
Sidste fotolink skulle være http://www.hertz-ladiges.com/
Avatar billede spectrum Nybegynder
10. oktober 2003 - 17:11 #5
jeg har fundet et trust powerc@m 910z optical zoom kamera inde på edb prise 5mpixels 2496x2016 pixels 3x optical/ 4x digital zoom lyder det ikke fornuftigt eller hvad pris:1789
Avatar billede janemil Nybegynder
10. oktober 2003 - 17:17 #6
Sikkert - kender det ikke. Til 1789 får du meget for pengene.
Er det til "amatørbrug" skal der jo ikke så meget til.

Klip jeg fandt på nettet ----
Har set det, prøvet det (min kollega har købt det)

Det virker fint til prisen, optager video i en kvalitet man kan bruge på pc.

Billederne bliver også ok.

Når jeg sammenligner med mit eget canon a70 så er der selvfølgelig en
forskel i kvalitet hvilket kan ses på billederne men taget i betragtning at
netto's koster det samme, så er det en godt handel.

I kan læse om det på www.trust.com se på kameraet 910Z powerc@m  det er
samme kamera.

Jeg ville ikke tøve med at købe det til feriebilleder og til at lave sjov på
pc'en , men der er for få indstillinger på kameraet til at man virkelig kan
eksperimentere.

Konklusion : godt digital alternativ til dem der normalt bruger
engangskamera og de billege pakkekameraer.

Mvh Streetteam
Klip slut ---------
Avatar billede fido82 Nybegynder
10. oktober 2003 - 17:17 #7
det trust der, er kun et 3 mpx, som interpolerer det op til 5 mpx, altså, den beregner selv på billedet for hvordan den tror det skal se ud = knap så gode billeder