Avatar billede cyberwolf Nybegynder
10. oktober 2003 - 14:38 Der er 11 kommentarer

nyt system. hurtig hjælp...tak

jeg har lige modtaget og installeret mit Abit NF7-S bundkort. Men når jeg starter den op, får jeg et bip.derefter ca 3 sekunder og et langt bip igen sådan fortsætter det, og intet billede på skærmen?? hvad kan det være? det skal siges at både ram processor og moterboard er helt nye.
Geil 256 mb pc3700 golden dragon 466 mhz.
Barton 2500+ superstepping.
Abit Nf7-S rev.2.0
sapphire Radeon 9700pro med Magic GFX køler.
IBM 60 gb hd
Maxtor 120 gb hd
Soundblaster Live! 5.1
Lite on brænder
cd rom drev (40x)
Zalman cnps7000a cu
ocz kølepasta
Rundt IDE kabel
Avatar billede arlet Juniormester
10. oktober 2003 - 14:40 #1
1 Long, then 3 Short Beeps: Video error

Explanation: The BIOS is unable to access the video system in order to write any error messages to the screen.

Diagnosis: This is usually caused by a problem with the video card, or the memory on the video card. It can also be a motherboard issue.

Recommendation:

Troubleshoot the video card.
If the video card is not at fault, troubleshoot the motherboard
Avatar billede arlet Juniormester
10. oktober 2003 - 14:41 #2
Avatar billede cyberwolf Nybegynder
10. oktober 2003 - 14:51 #3
ok tak....det er godt nok bare lange beeps med lange pauser der bliver ved og ved... så der står det er memory video card eller motherboard...men jeg har desværre ingen andre systemer jeg kan teste min hardware i :(
Avatar billede arlet Juniormester
10. oktober 2003 - 14:55 #4
Prøv dine ram :

1 Long Beep: Memory problem

Explanation: There is a failure of some sort related to the system memory.

Diagnosis: The first bank of memory probably has a failure of some sort; this is usually just a physical problem such as an incorrectly inserted module, but may also mean a bad memory chip in a module. It is possible that there is a failure related to the motherboard or a system device as well
Avatar billede arlet Juniormester
10. oktober 2003 - 14:58 #5
Hvis du har 2 ramblokke, sså fjern den ene og prøv at starte om med det andet og omvendt, så kan du se hvilke et der er defekt
Avatar billede egidiussen Nybegynder
10. oktober 2003 - 15:13 #6
Hejsa
Det kan være at dit grafikkort ikke er sat ordentligt i.

Skipper
Avatar billede cyberwolf Nybegynder
10. oktober 2003 - 15:21 #7
har desværre kun den ene 256 mb blok..og mit grafikkort er også sat ordentligt i.
Avatar billede d0wd Nybegynder
10. oktober 2003 - 15:35 #8
vær helt sikker på gfx, de 9700 kort er EXTREMT følsomme med om de sidder bare en anelse skævt i, mit skulle osse op og ned i slottet et par gange før jeg ramte rigtigt :D
Avatar billede egidiussen Nybegynder
10. oktober 2003 - 15:39 #9
Jeg havde samme problem med min første saml-seæv pc - jeg troede osse at grafikkortet var sat ordentligt i, men det viste sig at det skulle presses meget hårdt i indtil der kom et tydeligt "klik" - er du 100 % sikker ?
Avatar billede cyberwolf Nybegynder
10. oktober 2003 - 16:00 #10
ja jeg har lige prøvet igen..(btw. det er ikke min første samle selv pc) der sidder enda sådan en klik dims som der gør på ram busne..så ja det sidder rigtigt i...nu kan det vel kun være ram eller cpu..
Avatar billede d0wd Nybegynder
11. oktober 2003 - 05:55 #11
ja.. har osse sådan en låse clips på mit agpslot, det var bare ikke nok ..