Avatar billede kohaii Nybegynder
09. oktober 2003 - 20:47 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Blandet Landhandel

Ja lad mig starte med at give min specks

Asus A7n8x delux
barton 2800+
pc3200 samsung 512 ram
kabinet Termeltake xaser III

1: det der kabinet har en temp måler som skal ligges ind i cpuen det ved de af jer der har en, men hvilken kan man bedst stole på den man har tapet fast, bios eller asusprope?
2:til det der kabinet fulgte det en ledning med som sulle være til noget med processeren den er med 3 ender hvad skal den bruges til?
3:hvad skal jeg sætte AGP aperture til?

hvis der er en der kan svare på dette og evt give nogle flere fif så opretter jeg et spørgsmål med 100 point ekstra

på forhånd tak
Avatar billede tobias28 Praktikant
09. oktober 2003 - 22:18 #1
Kohaii -> man må ikke udlodde mere end 200 point for et spørgsmål!

1: Jeg går normalt efter temp-aflæsningen i bios, og har helt klart de bedste erfaringer derfra. De programmer du har i windows, bruger jo bare MB's egne temp-aflæsning. Nogle gange viser de bare som vinden blæser.

2: Aner det ikke! Kunne være hvis det er en processor der skal have strøm udefra.....det er der nogle der skal! Du skal ikke tænke over det, hvis det bare kører.

3: AGP aperture size: Det er vist hvis du kører med delt grafik. Så kan du sætte den hukommelsesmængde som du vil have skal bruges til grafik op og ned! Normalt finder bios selv ud af det. De fleste mener jeg står på 64 el. 32 Mb

Mvh. Tobias
Avatar billede phg1 Nybegynder
09. oktober 2003 - 22:53 #2
1:jeg bruger den som er tapet fast i bunden af cpu
2:aner det ikke
3:jeg har læst man får den bedste performence ved at sætte den på det samme som den ram mængde der findes på grafikkortet.
Avatar billede andersenph Nybegynder
10. oktober 2003 - 12:11 #3
1: Enig med tobias28
3: jeg har til gengæld læst at man øger performance, hvis man sætter ram til det dobbelte af hvad du har på grafikkortet.
Avatar billede kohaii Nybegynder
10. oktober 2003 - 13:50 #4
jamen har det ikke noget at gøre med at det er halvdelen af dine system ram du skal sætte AGP aperture size til

eller er der noget jeg har misforstået?????
Avatar billede andersenph Nybegynder
10. oktober 2003 - 13:57 #5
Det tror jeg du har misforstået ;0)
Mener jeg har læst det på www.fedespil.dk mht. dobbelt ram size af grafikkort.
Kigger lige....
Avatar billede andersenph Nybegynder
10. oktober 2003 - 13:58 #6
Avatar billede kohaii Nybegynder
10. oktober 2003 - 14:22 #7
phg1 jamen har du ikke et xaser III
Avatar billede kohaii Nybegynder
10. oktober 2003 - 14:23 #8
andersenph hmmm ok ja såååå har jeg forstået
men hva så hvis man har 256 på grafik og aperture size kun går til 256
så skal man bare sætte den til de 256
Avatar billede andersenph Nybegynder
10. oktober 2003 - 14:31 #9
ja
Avatar billede tobias28 Praktikant
02. november 2003 - 13:10 #10
takker
Avatar billede andersenph Nybegynder
03. november 2003 - 07:12 #11
Også tak herfra :0)