Avatar billede isdan Nybegynder
09. oktober 2003 - 11:56 Der er 1 løsning

Boot win2000

Jeg har igen installeret redhat på samme HD som jeg har win2000 på og det kører fint.. Linux starter op. Men hvordan boot'er jeg så på win2000. Jeg bruger grub.
Avatar billede eritas Nybegynder
09. oktober 2003 - 15:58 #1
Du skal ind og tilføje din Windows partition i /boot/grub/menu.lst
Hvis vi taler om harddisk nr. 1 skal følgende linier optræde

title windows
rootnoverify  (hd0,0)
chainloader +1

Hvis disse 3 linier ikke findes skal du indsætte dem, derefter skal du skrive
til MBR, i din konsol skriver du
grub        (klik enter)
root (hdx)    (x=den partition hvor grub er installeret)    (klik enter)
setup (hd0)    (klik enter)
quit

Du kan læse mere om GRUB på http://home.worldonline.dk~helgec