Avatar billede contagious Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:03 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

XP: Problem med printer over USB

Min printer holdt for nyligt op med at virke med parallelkablet hvorfor jeg skiftede til USB. Dette fungerede da også umiddelbart men efter at have haft computeren slukket vil den ikke længere finde printeren. Den udstøder den obligatoriske lyd både når jeg sætter stikket i (og tager det ud) men så sker der heller ikke mere.

Det jeg så gerne vil vide er selvfølgelig hvordan jeg får min printer i gang igen, for jeg er ret sikker på problemet ikke ligger i printeren. Som biting vil jeg også gerne vide hvordan man bærer sig ad med at teste om en parallelport virker.

Jeg bruger windows xp.
Avatar billede nmh Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:06 #1
prøv at geninstallere printeren.
Du vil nok blive spurgt om hvorvidt gamle ting skal bruges igen.
Svar nej hertil.
Avatar billede nmh Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:07 #2
Først skal du selvfølgelig slette printeren i win xp.
Avatar billede contagious Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:09 #3
Jeg kan ikke geninstallere den når jeg ikke kan se den nogen steder. Som sagt giver den bare den der usb lyd og så sker der intet. Jeg kan ikke se printeren i hardware manager eller nogen andre steder.
Avatar billede kenneth24 Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:26 #4
Har du installeret de rigtige drivere til dit chipset?
Avatar billede contagious Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:36 #5
Jeg gik ud fra at xp selv fandt ud af den slags men det er måske ikke tilfældet ?

Jeg bruger også usb til min mus og det fungerer upåklageligt. Som sagt har det også virket før.
Avatar billede nmh Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:40 #6
Der fulgte sikkert en CDrom med sammen med printeren. Du kan ikke regne med at win xp altid selv finder de rigtige drivere til usb-printere.
Så læs i den medfølgende manual om hvordan, du installerer printeren.
Avatar billede contagious Nybegynder
07. oktober 2003 - 21:57 #7
Det er ikke et driverproblem, printeren har som sagt virket.

Problemet består i at windows ikke på nogen måde, udover en lille lyd, gør opmærksom på at jeg slutter printeren til. Intet "Installer ny hardware" vindue, ingenting.
Avatar billede nmh Nybegynder
07. oktober 2003 - 22:03 #8
Har du brugt den samme usb-port hele tiden?
Avatar billede thill Nybegynder
08. oktober 2003 - 07:28 #9
1. Hvad er det for et Chipset du har ?
2. Hvad er det for en printer du har ?
3. Kan du tilslutte andre USB enheder, og "Bliver" de der ?
Avatar billede contagious Nybegynder
09. oktober 2003 - 20:35 #10
nmh: nej jeg har prøvet samtlige med samme resultat.

thill: jeg har et abit kg-7 (AMD-761 og VIA hybrid) og printeren er en hp deskjet 990cxi. Med hensyn til om jeg kan tilslutte andre usb enheder har jeg i øjeblikket ikke andet end printeren og min mus som kører over usb så det er svært at svare på. Umiddelbart vil jeg tro det virker.
Avatar billede thill Nybegynder
09. oktober 2003 - 22:21 #11
Her er et link til nye KG7 drivere, bla. er der et USB filter.
http://www.abit-usa.com/products/mb/biosdriver.php?categories=1&model=28
Opdater dine drivere og installer USB filteret.
Se om ikke det hjælper
Avatar billede thill Nybegynder
09. oktober 2003 - 22:31 #12
Start med at pille alle USB enheder fra PC'en, undtagen Keyboard og Mus.
afinstallere al software for USB enheder.
Genstart i fejlsikker tilstand.

Gå ind i enhedshåndteringen, tryk på "Vis" og vælg "Vis skjulte enheder"

Følgende skal så slettes I NÆVNTE RÆKKEFØLGE

Delete USB peripheral devices (Scanners, Printers, Cameras etc.)
Delete HID and/or Composite USB (Human Interface Devices)
Delete USB Root Hub(s) (Universal Host Controllers)
Delete USB Host Controller(s) (Universal Host Controllers)

Genstart computeren og installer de nye drivere og USB filteret.
Avatar billede contagious Nybegynder
16. oktober 2003 - 21:50 #13
hmm jeg har prøvet alt nu, uden held.

jeg snupper pointene tilbage, sorry drenge