Avatar billede marzman Nybegynder
07. oktober 2003 - 16:31 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

PCen går ned?

Min PC bliver ved med at gå ned uprovokeret... mit grafikkort er meget varmt... Det er et TI4600 Asus...
Jeg tror også det kunne være strømforsyningen.... for det er kun når computeren arbejder.... i spil og sådan noget...! noget godt bud...?

PS har bestilt en ny strømforsyning...
Avatar billede gulekings Nybegynder
07. oktober 2003 - 16:33 #1
jeg ville nok også bestille en ny blæser til grafikkortet.. det lyder som om det er fordi det bliver for varmt!
Avatar billede ird Praktikant
07. oktober 2003 - 16:38 #2
Burde ikke være grafikkortet!

Prøv evt at skifte driver til grafikkortet
Avatar billede marzman Nybegynder
07. oktober 2003 - 16:39 #3
Skifte driver....? det er bare den nyeste Nvidia driver !!!
Avatar billede ird Praktikant
07. oktober 2003 - 16:40 #4
http://www.nvidia.com/page/search.html?keywords=40.72

Prøv denne men for en sikkerheds skyld så fjren den gamle inden du smider den nye på
Avatar billede ird Praktikant
07. oktober 2003 - 16:41 #5
Det er ikke altid den nyeste er den bedste!

Har gennem tiderne testet alle de drivers Nvidia er kommet med og 40.72 og 44.09 er det mest sikre
Avatar billede marzman Nybegynder
07. oktober 2003 - 16:46 #6
Jeg prøver om et par timer og så må vi se.... men tror du det bevirker at den bliver køligere...?
Avatar billede ird Praktikant
07. oktober 2003 - 16:48 #7
Kan det godt ja!

Du har også mulighed for at sætte en passiv køæer på, men det burde ikke være nødvendigt! Hent aida32 så kan du tjekke temp på mobo og inde i dit kabinet
Avatar billede pana Nybegynder
07. oktober 2003 - 16:51 #8
Min bror har haft et lign. problem. Alle troede det var grafikkortet. Men efter han købte 2 nye var det nok ikke det. Hvis du går ind i BIOS og så under "Volts" eller noget lign. og så tag mindre strøm på din CPU og RAM.. Deres var kun på 133/133/33 men efter jeg skiftede det til 100/100/33 hjalp det. Det var dog ikke fixet endnu.

Nu har han opdateret alt. Også BIOS osv. Prøv gør det? Og bagefter så kan du sætte det på 133/133/33 igen.

Endtil videre har de ikke haft problemer. Men du skal kun opdatere din BIOS hvis det hjalp en lille smule med at sætte det til 100/100/33

Forsøget værd?
Avatar billede marzman Nybegynder
07. oktober 2003 - 18:18 #9
Det er IKKE det med BIOSen det ved jeg den sætter den selv...!
Avatar billede navajo Nybegynder
07. oktober 2003 - 19:38 #10
De nyeste GFX drivere fra Nvidia har en lille bug.. De sætter alt for høje ferkvenser på gfx kortet i 2D mode. Det betyder at skidet bliver ALT for varmt og derefter lukker ned.. du kan selv ændre disse indstillinger.
Su højere klikker på skrive bordet -> egenskaber -> indstillinger -> avanceret -> TI-4600 -> clock ferkvenser... hvis skidet står over 250 MHz i 2D mode.. så sæt ferkvensen ned.. hvis du ikke kan se menuen clock ferkvenser kan du smide en mail adr.. så skal jeg sende dig en patch.. (kan ikke uploade den til min ftp server.. gud ved hvorfor..)

håber det kunne hjælpe :D -NaV
Avatar billede navajo Nybegynder
07. oktober 2003 - 19:39 #11
tjaa Su betyder selvfølgelig Du :P ret selv alle de andre stave fejl.. :P
Avatar billede latino_boy Nybegynder
09. oktober 2003 - 17:00 #12
hm... måske skulle du købe dig en ny køler det kan være noget med din cpu bliver for varm og derfor genstarter din computer som en sikkerhed for der ik er noget som skal brænde sammen

LaTiNo_BoY