Avatar billede avvertimento Nybegynder
06. oktober 2003 - 20:37 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

IIS 6.0 - Kan ikke asp-sider!

Hey allesammen,

Jeg har lige installeret MS Windows Server 2003 Enterprise, men kan ikke få IIS til at visse mine asp-sider... der er ikke nogle problemer med aspx og normal html!

Hvad har jeg gjort forkert?

- Simon Nielsen
Avatar billede hojben Novice
06. oktober 2003 - 20:38 #1
hvilken fejl?
Avatar billede avvertimento Nybegynder
06. oktober 2003 - 20:40 #2
Er det det her du skal bruge?

------------------------------------------------------------------

Technical Information (for support personnel)

- Go to Microsoft Product Support Services and perform a title search for the words HTTP and 404.

- Open IIS Help, which is accessible in IIS Manager (inetmgr), and search for topics titled Web Site Setup, Common Administrative Tasks, and About Custom Error Messages.
Avatar billede hojben Novice
06. oktober 2003 - 20:42 #3
404 = file not found.. sikker på du har det rigtige filnavn?
Avatar billede squashguy Nybegynder
06. oktober 2003 - 20:43 #4
har du været i iis manager->web service extensions og enable asp?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
06. oktober 2003 - 20:43 #5
kan den ikke vise nogen asp sider overhovedet, eller er de index.asp?
hvis det bare er index.asp (når man skriver site.dk hentes nogle default filer), skal du tilføje index.asp til listen over default filer..
Avatar billede avvertimento Nybegynder
06. oktober 2003 - 20:44 #6
ja... den skriver godt nok at den ikke kan finde siden.. men vi jeg omdyber filen til *.html f.eks. så virker det fint! (den læser bare ikke asp'en!)
Avatar billede squashguy Nybegynder
06. oktober 2003 - 20:45 #7
lyder som om at asp er disabled..
Avatar billede avvertimento Nybegynder
06. oktober 2003 - 20:45 #8
thesurfer > har tilføget det...!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
06. oktober 2003 - 20:45 #9
default filer i XP pro med IIS 5: default.asp, default.htm, index.htm
Avatar billede thesurfer Nybegynder
06. oktober 2003 - 20:47 #10
hvis du putter <% response.write "hello world" %> i filen wwwroot\test.asp og loader urlen localhost/test.asp, kommer der så ikke noget frem?
Avatar billede avvertimento Nybegynder
06. oktober 2003 - 20:49 #11
squashguy kom lige med et svar... det virker nu :) og tak!
Avatar billede squashguy Nybegynder
06. oktober 2003 - 20:49 #12
okay :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
06. oktober 2003 - 20:51 #13
var asp disabled på en iis server ? :)
Avatar billede squashguy Nybegynder
06. oktober 2003 - 20:53 #14
win2003 sætter sikkerheden lidt højere end andre windows produkter, derfor er asp som default disabled ;)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
06. oktober 2003 - 20:55 #15
ahh.. ok.. vidste jeg ikke.. takker for info'en :)